نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018


نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

فراری علی‌رغم افزایش مخالفت‌های غیرعلنی با تغییر قانون، با تلاش‌های  ردبول برای رهایی از قانون جدید محدودیت 3 عددی پیشرانه‌ها در فصل 2018 مخالفت کرد. فرمول یک روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. نارضایتی‌های تیم‌ها و سازندگان از قوانین جدید افزایش یافته. حال که بحث‌ها بر سر قانون جریمه خط استارت رانندگان داغ است و با... نوشته نگرانی...

فراری علی‌رغم افزایش مخالفت‌های غیرعلنی با تغییر قانون، با تلاش‌های ردبول برای رهایی از قانون جدید محدودیت 3 عددی پیشرانه‌ها در فصل 2018 مخالفت کرد.

فرمول یک روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. نارضایتی‌های تیم‌ها و سازندگان از قوانین جدید افزایش یافته. حال که بحث‌ها بر سر قانون جریمه خط استارت رانندگان داغ است و با نزدیک شدن به پایان فصل بر حرارت آن افزوده نیز خواهد شد، قانون جدید برای کاهش تعداد موتورهای مجاز تیم‌ها در طول فصل نیز به آن افزوده شده است.

نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

منابع نزدیک به موتوراسپورت گزارش داده‌اند که کریستین هورنر رئیس ردبول، در جلسه گروه استراتژی که قبل از گرندپری برزیل برگزار شد، امیدوار بود بتواند تیم‌ها را برای قبول نکردن کاهش یک عددی تعداد موتورهای مجاز برای فصل 2018 متحد کند.

اما شواهد نشان می‌دهد که فراری به‌وضوح بیان کرده که به دلیل صرف زمان و هزینه برای اعمال تغییرات جدید، به قانون قبلی باز نخواهد گشت و پیشرانه‌های این شرکت قابلیت اطمینان کافی برای تحمل کارکرد بیشتر را دارند. با این موضع قاطع فراری، بحث خاتمه یافت. طبیعتاً ردبول برای غلبه بر مدیران فرمول یک به پشتیبانی تمام تیم‌ها نیاز خواهد داشت.

نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

ردبول که موتورهای خود را از رنو دریافت می‌کند، با شاسی خوب خود و حل مشکلات ایرودینامیکی اول فصل، رقابتی خوب در نیمه‌ی دوم فصل 2017 داشت. اما مشکلات قابلیت اطمینان موتورهای رنو هورنر را نگران کرده. اگر آن‌ها موتور خوبی در اختیار داشته باشند، رقابت بسیار بهتری را با رانندگی خوب مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو خواهند داشت و باعث به چالش کشیده شدن تیم‌های پیشرو جدول خواهند شد.

اما این اولین تلاش هورنر برای بازگرداندن این قانون نبود. او قبلاً در خلال گرندپری ایتالیا نیز اعلام کرده بود:

من قبلاً هم تلاش کرده‌ام که آن را به حالت قبل بازگردانم، اما کسی از من حمایت نکرده. حالا امیدوارم که نتیجه تغییر کند. زیرا حال در نیمه‌ی دوم فصل تیم‌ها جریمه‌های بیشتری را به خاطر موتور خود دریافت خواهند کرد.

نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

لوئیس همیلتون نیز درباره محدودیت 3 عدد موتور برای فصل 2018 اظهار کرد که فکر می‌کند رانندگان باید موتورهای خود را به‌خوبی مدیریت کنند. او گفت:

من محدودیت 3 عددی برای موتورها را دوست ندارم. فکر می‌کنم این ما را کند می‌کند. ما نیاز داریم که سریع باشیم و به موتور فشار بیشتری وارد کنیم. اگر مجبور به مدیریت موتورهای خود شویم روح فرمول یک را فراموش کرده‌ایم.

نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

آن‌ها در ابتدای فصل با موتورهای اتوموبیل مکس ورشتپن مشکل داشتند و مکس چند بار تنها به دلیل مشکل در موتور از مسابقه خارج شد. تورو روسو، تیم خواهر ردبول نیز در انتهای فصل مشکلاتی با موتور رنو داشت. حال اگر مجبور باشند به‌جای 4 موتور، 3 موتور برای کل فصل در اختیار داشته باشند شرایط سخت‌تر خواهد شد. باید دید رنو موفق به افزایش قابلیت اطمینان موتورهای خود خواهد شد یا نه.

تا به اینجای فصل، 730 رده جریمه‌ی خط استارت به دلیل مشکلات موتور احتراق داخلی (بدون در نظر گرفتن قطعات جانبی مانند توربوشارژر) اعمال شده که از این تعداد، 310 عدد مربوط به موتورهای رنو و 380 رده جریمه نیز برای هوندا بوده. موتورهای مرسدس و فراری نیز هرکدام تنها 20 رده جریمه دریافت کرده‌اند.

اگر این نکته را یادآوری کنیم که تورو روسو مشتری فصل 2018 پیشرانه‌های هوندا است این قضیه حادتر می‌شود و دلیل این مقدار اصرار هورنر را بیشتر درک می‌کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمایشگاه خودروی ژنو برای همیشه تعطیل شد