کارت بازرگانی تنها با مجوز وزارت صنعت و اتاق تعاون صادر می شود


کارت بازرگانی تنها با مجوز وزارت صنعت و اتاق تعاون صادر می شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: صدور کارت بازرگانی با تایید مشترک اتاق های بازرگانی و تعاون و وزارت صنعت یا نمایندگانِ این وزارتخانه انجام می شود.

کارت بازرگانی تنها با مجوز وزارت صنعت و اتاق تعاون صادر می شودحسین سلاح ورزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: چیزی با عنوان کارت بازرگانی یک بار مصرف وجود ندارد و بر اساس قانون صادرات و واردات هر شخص که بخواهد اقدام به واردات و صادرات کند، باید کارت بازرگانی دریافت کند.

وی گفت: کارت بازرگانی تنها از طریق اتاق بازرگانی صادر نمی شود و شرکت های سهامی خاص از طریق اتاق بازرگانی و شرکت های تعاونی از طریق اتاق تعاون مبادرت به صدور کارت بازرگانی می کنند. اما هر دو این اتاق ها بعنوان یک پیشخوان عمل می کنند و متقاضیان دریافت کارت بازرگانی برای تشکیل پرونده به این دو پیشخوان مراجعه می کنند.

سلاح ورزی افزود: دارا بودن مدرک تحصیلی، داشتن مجوز و مکان کسب و کار برای دریافت کارت بازرگانی الزامی است ضمن اینکه گواهی عدم بدهی مالیاتی برای اشخاص حقیقی و نیز گواهی عدم بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی برای اشخاص حقوقی از دیگر الزامات برای دریافت کارت بازرگانی است از این رو اتاق تعاون و بازرگانی نمی توانند بدون بررسی این مدارک، کارتی را صادر نمایند زیرا در غیر این صورت، وزارت صنعت از صدور کارت ممانعت خواهد کرد.

سلاح ورزی در خصوص ساز و کار تمدید این کارت ها گفت: این کارت ها یک ساله تلقی می شود و برای تمدید این کارت ها از طرف اتاق ها برای اشخاص حقیقی، برگه مفاصا حساب مجدد مالیاتی و برای اشخاص حقوقی، علاوه بر مفاصا حساب مالیاتی، برگه مفاصا حساب تامین اجتماعی هم درخواست می شود.

وی افزود: سازمان مالیاتی قادر است تدابیری بیاندیشد که وارد کننده در بدو ورود کالا بخشی از مالیات را بپردازد از این رو می توان قبل از وقوع سوء استفاده از این کارت ها، اقدام به پیشگیری کرد؛ بنابراین بجای اینکه اعلام کنیم کارت بازرگانی مورد قصور اتاق تعاون یا بازرگانی قرار می گیرد، می توان از وقوع این خطاها جلوگیری کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود سامانه بارشی جدید به 13 استان از فردا