کودکان خرم آبادی در سفربه فضا


کودکان خرم آبادی در سفربه فضا

باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث مختلف نجومی شامل منظومه شمسی ، سیارات و... کارگاه نجوم درمرکز شماره 2 خرم آبادبرگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث مختلف نجومی مانند: منظومه شمسی، سیارات و... زیرنظرراضیه گلمرادی مدرس رسمی وزارت علوم وانجمن نجوم ایران، وکارشناس ارشدفیزیک نجومی وکیهان شناسی، کارگاه نجوم درمرکز شماره 2 خرم آباد برگزارشد

مدیرکل کانون لرستان دراین خصوص گفت: افزایش شعاع ذهنی کودکان و نوجوانان پیرامون محیط اطراف خود و جهان هستی و آشنایی با صور فلکی و جهت یابی و قبله یابی با ستارگان از دیگراهداف این کارگاه می باشد.

محمدجوادمحمدی با اشاره به برگزاری مستمراین کارگاه درطول سال ودعوت ازدانش آموزان خرم آبادی اظهارداشت: کارگاه نجوم در سه بخش مختلف شامل؛ بخش اول ابتدا دانش آموزان با توضیحات مربی و با استفاده از فیلم، اسلاید ، عکس بامنظومه شمسی شامل خورشیدو تمام سیارات آشنا شده به طوری که درپایان این بخش به صورت جذاب دانش آموزان با تمام سیارات و ویژگی های مهم آن ها آشنا می شوند و به وسیله ماکت نحوه حرکت سیارات، ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی و.. را می آموزند ودربخش دوم: با نیروی جاذبه کره زمین و علت ایجاد این نیرو آشنا شده ودربخش سوم با صور های فلکی و جهت یابی و قبله یابی با ستاره ها رافرامی گیرند.

وی افزود: پس از اتمام کارگاه اعضا ودانش آموزان شرکت کننده خلاصه ایی از مطالبی را که فرا گرفته اند به عنوان تحقیق ارایه می دهند.

کودکان خرم آبادی در"سفربه فضا "

کودکان خرم آبادی در"سفربه فضا "


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور معاونت پژوهش و مدیر مراکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه «عاروس و آواها»