داستان دوقلوهای خل و چل به روایت نوید سیدعلی‌اکبر


داستان دوقلوهای خل و چل به روایت نوید سیدعلی‌اکبر

نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کودک و نوجوان گفت: مجموعه دوجلدی با عنوان «داستان‌های دوقلوهای خل و چل» نوشته‌ام که تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

داستان دوقلوهای خل و چل به روایت نوید سیدعلی‌اکبر داستان دوقلوهای خل و چل به روایت نوید سیدعلی‌اکبر
نوید سیدعلی‌اکبر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تولید مجموعه جدیدی برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: چندی پیش مجموعه‌ای با عنوان «داستان‌های دوقلوهای خل و چل» را برای چاپ به نشر هوپا تحویل داده‌ام که مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند و به‌زودی وارد بازار کتاب می‌شود. این مجموعه برای گروه سنی «ج و د» نوشته شده و تصویرگری آن را رودابه خائف انجام داده است.

این نویسنده توضیح داد: مجموعه‌ «داستان‌های دوقلوهای خل و چل» شامل دو جلد است و در هر جلد 7-8 داستان با تم طنز تلخ مطرح می‌شود. بیشتر داستان‌ها موضوع اجتماعی دارد و به مسائلی می‌پردازد که بچه‌ها با آن درگیرند.

سیدعلی‌اکبر افزود: در همه داستان‌ها دو شخصیت اصلی به نام «خل» و «چل» وجود دارد که خیلی علاقه‌مند به اختراع کردن هستند و هرچند که اختراعاتشان اغلب بی‌نتیجه است اما هربار تلاش می‌کنند کار تازه‌ای انجام دهند.

به گفته این نویسنده، مطالعه این مجموعه می‌تواند در نهایت سبب افزایش خلاقیت بچه‌ها شود.

نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کودک و نوجوان در سال 1362 متولد شده و دانش‌آموخته مرمت آثار تاریخی است. داستان‌های وی تا به حال جوایز بسیاری مانند جایزه مشترک شورای کتاب کودک و یونیسف در زمینه کودکان با نیازهای ویژه برای کتاب «بیداری خرگوش‌های سفید»، نشان لاک‌پشت پرنده نقره‌ای برای کتاب «بابای من با سس خوشمزه‌ است» و برگزیده جایزه ادبی اصفهان برای کتاب «بچه‌غول باید توی مدرسه بماند» دریافت کرده است. ازجمله آثار سیدعلی‌اکبر می‌توان به «پریزادان درخت سیب»، «غول ده کله»، «ملیکا و گربه‌اش» و مجموعه 8 جلدی «قصه‌های کره‌الاغ باهوش» اشاره کرد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برگزیدگان لرستانی سومین آفرین واره عکس«من سالم و خوشحالم» معرفی شدند