تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید


تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

نسل اول جیپ کُماندر بین سال‌های 2005 تا 2010 به‌عنوان یک اس‌یووی میان سایز که روی پلت‌فرم نسل قبلی مدل گرند چروکی ساخته شده بود به تولید رسید. سپس از این نام در سبد محصولات جیپ خبری نبود تا اینکه چندی پیش خبر رسید که جیپ قصد دارد بار دیگر از این نام برای محصولی... نوشته تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید اولین بار در...

نسل اول جیپ کُماندر بین سال‌های 2005 تا 2010 به‌عنوان یک اس‌یووی میان سایز که روی پلت‌فرم نسل قبلی مدل گرند چروکی ساخته شده بود به تولید رسید. سپس از این نام در سبد محصولات جیپ خبری نبود تا اینکه چندی پیش خبر رسید که جیپ قصد دارد بار دیگر از این نام برای محصولی جدید استفاده کند. کُماندر جدید اما به یک کراس‌اوور فول سایز تبدیل شده که صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده است. این خودرو به‌تازگی با انتشار چند تصویر به‌صورت آنلاین معرفی شده است. حال اما سازندهٔ آمریکایی اطلاعات و تصاویر بیشتری را از نسل جدید کُماندر منتشر کرده است.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

نسل جدید کُماندر در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت Yuntu محسوب می‌شود که در نمایشگاه شانگهای 2017 رونمایی شد. در طراحی این کراس‌اوور جدید می‌توان الهامات زیادی از نسل کنونی گرند چروکی را مشاهده کرد؛ اما بااین‌حال چراغ‌های جلو در کُماندر مستطیل‌تر بوده و به جلوپنجره متصل شده‌اند. در نمای جانبی خودرو نیز فاصلهٔ محوری کشیده جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که در نمای عقب شیشه‌ای بزرگ به همراه چراغ‌های باریک در طرفین دیده می‌شود. به‌طورکلی بیشتر قسمت‌های استایل خارجی کُماندر جدید دقیقاً همان چیزی است که از یک جیپ بزرگ انتظار می‌رود.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

جیپ اطمینان داده است که مطابق تقاضای خریداران چینی، کابین کُماندر نیز پُر از تکنولوژی و ویژگی‌های لوکس است. تصاویر داخلی اولیهٔ نشان می‌دهند که داخل این خودرو با چرم دورنگ پوشیده شده است به‌گونه‌ای که نیمهٔ بالایی داشبورد و رو دری‌ها چرم قهوه‌ای تیره و نیمهٔ پایینی چرم روشن کار شده است. در اینجا اما قسمت‌های ناامیدکننده‌ای هم وجود دارد که شامل مواردی چون صفحه آمپر سادهٔ آنالوگ و صفحه‌نمایش لمسی کوچک هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

این موارد برای خودرویی که بازار اصلی آن چین است مناسب نیستند چراکه این روزها خریداران چینی خواهان نمایشگرهای غول‌پیکری هستند حتی اگر هرگز از آن استفاده نکنند. در اطلاعاتی که به‌تازگی از این کراس‌اوور جدید جیپ منتشر شده گفته شده که این خودرو در دو مدل کُماندر و گرند کُماندر ارائه خواهد شد که اولی نمونه‌ای پنج‌نفره با دو ردیف صندلی و دومی هفت‌نفره با سه ردیف صندلی خواهد بود؛ اما همان‌طور که گفته شد، کُماندر صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده و در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد؛ بنابراین آمریکایی‌هایی که خواهانی یک جیپ بزرگ‌تر از گرند چروکی هستند باید تا زمان عرضهٔ واگنییر جدید صبر کنند.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

مشکل دیگر کُماندر اما پیشرانهٔ آن است زیرا درحالی‌که رقبای آن همگی به پیشرانه‌های V6 مجهز هستند، برای این کراس‌اوور آمریکایی صرفاً یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در نظر گرفته شده است. کُماندر در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک تولید می‌شود که موتور چهار سیلندر آن در نسخهٔ دیفرانسیل جلو 235 اسب بخار و در نمونهٔ چهارچرخ محرک 265 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هردو مدل کُماندر و گرند کُماندر از همین موتور استفاده می‌کنند و انتقال نیروی هردو نسخهٔ این موتور نیز توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

کُماندر جدید یک کراس‌اوور فول سایز است که با 4.87 متر طول، 1.89 متر عرض و 1.74 متر ارتفاع، در جایگاهی بالاتر از گرند چروکی قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین محصول جیپ در چین محسوب می‌شود. فاصلهٔ محوری این ماشین نیز برابر با 2.80 متر است. به‌طورکلی کُماندر جدید خودرویی خوب با نشان محبوب جیپ است اما تکنولوژی‌های داخلی پایین و فقدان یک پیشرانهٔ بزرگ شش سیلندر، کار آن‌را در بازار بسیار رقابتی چین سخت خواهد کرد.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

این کراس‌اوور آمریکایی به‌صورت محلی در چین توسط جوینت-ونچر گوانگژو-فیات تولید خواهد شد و در سه تیپ مختلف بنام‌های Summit، Longitude و Limited با قیمت‌هایی از 240 هزار یوآن (حدود 38 هزار دلار) تا 340 هزار یوآن (حدود 52 هزار دلار) از ماه می امسال راهی بازار چین خواهد شد. جیپ کُماندر که برای اولین بار در ماه آوریل در نمایشگاه پکن رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد، در چین با رقبایی چون فولکس‌واگن ترامونت (همان اطلس)، فورد آج و تویوتا هایلندر مواجه خواهد بود.

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال عاشقانه خانم خواننده ممنوعه به عیسی آل کثیر ! / ابراز علاقه از جنس عشق !