عکس ؛ با گریزمان ترکیب بارسا چگونه خواهد بود؟!


اگر آنتوان گریزمان نهایتا راهی بارسلونا شود، ارنستو والورده دردسر بسیار...
اگر آنتوان گریزمان نهایتا راهی بارسلونا شود، ارنستو والورده دردسر بسیار شیرینی برای چیدمان خط حمله‌اش خواهد داشت. به گزارش mundodeportivo، بارسا، گریزمان را می‌خواهد و دلایلش هم مشخص است. والورده علاقه زیادی به این بازیکن دارد و طبعا با اضافه شدن یک ستاره ثابت شده به خط حمله‌ای متشکل از عثمان دمبله، لوییس سوارز، فیلیپه کوتینیو و البته...
چینش‌های احتمالی بارسلونا در صورت خرید گریزمان

عکس ؛ با گریزمان ترکیب بارسا چگونه خواهد بود؟!

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۹
عکس ؛ با گریزمان ترکیب بارسا چگونه خواهد بود؟!

رقابت برای رسیدن به ترکیب اصلی به اوج خود می‌رسد اما شاید دمبله قربانی کوتاه مدت خرید گریزمان باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اگر آنتوان گریزمان نهایتا راهی بارسلونا شود، ارنستو والورده دردسر بسیار شیرینی برای چیدمان خط حمله‌اش خواهد داشت.

به گزارش mundodeportivo، بارسا، گریزمان را می‌خواهد و دلایلش هم مشخص است. والورده علاقه زیادی به این بازیکن دارد و طبعا با اضافه شدن یک ستاره ثابت شده به خط حمله‌ای متشکل از عثمان دمبله، لوییس سوارز، فیلیپه کوتینیو و البته مسی، نقش مربی در کنترل و برنامه ریزی برای استفاده از پتانسیل بالای این بازیکنان، برجسته‌تر از همیشه می‌شود. اما والورده چگونه می‌تواند از گریزمان استفاده کند؟

اول از همه باید گفت که قرار دادن پنج ستاره هجومی در ترکیب ابتدایی در فوتبال امروزی که تاکید زیادی روی تعادل تیم می‌شود، بسیار بعید است. این سبک چیدمان‌ها به دهه ۶۰ برمی‌گردد که فوتبال بسیار بازتر و سرگرم‌کننده تر برگزار می‌شد. بنابراین، در هر بازی یک ستاره باید قربانی شود و کار را از روی نیمکت شروع کند. بله این بعد منفی داستان است و بعد مثبت آن هم به اوج رسیدن رقابت میان بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی است که به صورت خودکار، باعث بهبود کیفی تیم می‌شود.

اگر مسی و سوارز را غیرقابل جایگزینی بدانیم و حضورشان در ترکیب را همیشگی، آنگاه اینکه از میان گریزمان، کوتینیو و دمبله کدام یک نیمکت نشین شود، به سیستم تیم بستگی دارد. اگر والورده به سیستم سنتی ۴-۳-۳ برگردد، آنگاه شاهد حضور بوسکتس، راکیتیچ و کوتینیو در خط میانی و مسی، سوارز و گریزمان در خط حمله خواهیم بود. اگر ارنستو می‌خواهد با گریزمان، سیستم مورد علاقه‌اش یعنی ۴-۲-۳-۱ را پیاده کند که به نظر شانس بیشتری هم نسبت به دیگر گزینه ها دارد، آنگاه راکیتیچ و بوسکتس در خط میانی بازی می‌کنند و سه بازیساز پشت سر سوارز با نام‌های کوتینیو، مسی و گریزمان حاضر خواهند شد. نکته این است که هر سه بازیکن پشت سوارز قابلیت بازی در هر سه پست را دارند. دمبله هم می‌تواند جای هر سه بازیکن بازی کند.

یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن هم این است که گریزمان در کنار سوارز دو مهاجم تیم باشند و مسی پشت سر آنها. خط میانی هم از راکیتیچ، بوسکتس و کوتینیو تشکیل شود. با توجه به اینکه گریزمان برای بازی در خط حمله معمولا به یک مهاجم کلاسیک در کنارش نیاز دارد، شاید این سیستم شانس بیشتری برای استفاده شدن داشته باشد. گزینه‌های دیگری هم هست که البته زیاد منطقی نیست. اما یک نکته کاملا واضح است. با آمدن گریزمان، دیگر نمی‌توان دست بارسا در خط حمله را خواند و والورده از هر گزینه‌ای که بخواهد، می‌تواند استفاده کند. همچنین مصدومیت یا محرومیت یک یا حتی دو ستاره هم آسیب بزرگی به ترکیب تیم وارد نخواهد کرد.

عکس ؛ با گریزمان ترکیب بارسا چگونه خواهد بود؟!

دسته بندی ها : اخبار داغ , چند رسانه ای , فوتبال اسپانیا , فوتبال جهان , گالری عکس
برچسب ها : ارنستو والورده, عثمان دمبله, فیلیپه کوتینیو, لوییس سوارز, لیونل مسی