خبرخوش برای زائران اربعین


خبرخوش برای زائران اربعین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: کاهش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه برای زوار در ایام اربعین اجرایی می‌شود.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: کاهش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه برای زوار در ایام اربعین اجرایی می‌شود.

عباس بیرامی اظهار داشت: نصب فیبر نوری در مرز مهران در حال نصب بوده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه در حال حاضر نرمال است.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین امسال نیز هیچگونه مشکل مخابراتی در مرز مهران و مسیر ارتباطی به مرز مهران برای زوار وجود نخواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: درگاه انتقال و کانال‌های ارتباطی کشور تا مرز مهران گسترش یافته و طبیعتاً در آنسوی مرز نیز از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

بیرامی با بیان اینکه «گیت‌وی‌ها» یا دروازه‌های ورودی با کشور عراق در چند نقطه برقرار شده است، اضافه کرد: در مرز‌های مهران و شلمچه و در آذربایجان شرقی «گیت‌وی‌هایی» با کشور عراق برقرار شده است.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین نیز این «گیت‌وی‌ها» افزایش یافته و ترافیک را در خروجی مرزها به اپراتورهای شرکت اتصالات عراق تحویل داده و شرکت اتصالات عراق نیز دارای چند اپراتور خصوصی بوده که این ترافیک را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته تنها مشکل ترافیکی و ارتباطی همسان نبودن تعرفه‌های اپراتورهای ایرانی و عراقی بوده است، گفت: سال گذشته تلاش شده که اپراتورهای عراقی تعرفه خود را در ایام اربعین بکاهند که متأسفانه این مهم اجرایی نشد.

بیرامی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری این تعرفه‌ها کاهش یابد و قطعاً کاهش تعرفه‌های اپراتورهای کشور عراق در دست بررسی توسط وزارت ارتباطات است.

این مسؤول اضافه کرد: متأسفانه سال گذشته رایزنی‌های وزارتخانه به نتیجه نرسید و شخص وزیر هم طی مصاحبه‌ای به زوار پیشنهاد داد که زوار در کشور عراق اقدام به تهیه سیم‌کارت عراقی کنند تا هزینه ارتباطی زوار افزایش نیابد.

بیرامی تصریح کرد: امیدواریم امسال رایزنی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثمربخش شده و تعرفه‌های اپراتورهای ایرانی و عراقی همسان‌سازی شود.

وی تبیین کرد: سال گذشته برای تسهیل در تردد زوار و رفاه زائرین تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه در کشور 50 درصد در ایام اربعین کاهش یافت، اما کشور عراق این پیشنهاد را نپذیرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: تاکنون برای کاهش تعرفه‌ها در ایام اربعین ابلاغیه‌ای دریافت نشده، اما با عنایت به سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هرساله آن را محقق کرده قطعاً امسال نیز تعرفه‌های تلفن همراه در ایام اربعین کاهش خواهد یافت.

فارس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟