عید سعید فطر عید حقیقی مومنان است


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آسیه میرزاعلی» در جلسه این هفته تفسیر و ترجمه قرآن کریم با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام دین رحمت و رافت است، عید فطر نیز برای مسلمانان همراه با عطوفت و خوشی برای مومنان است. به گفته وی؛ باید شکرگزار الله ذوالجلال بود که نمازو روزه، عبادت شب های قدر و نماز عید فطر را...

عید سعید فطر عید حقیقی مومنان است عید سعید فطر عید حقیقی مومنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آسیه میرزاعلی» در جلسه این هفته تفسیر و ترجمه قرآن کریم با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام دین رحمت و رافت است، عید فطر نیز برای مسلمانان همراه با عطوفت و خوشی برای مومنان است.
به گفته وی؛ باید شکرگزار الله ذوالجلال بود که نمازو روزه، عبادت شب های قدر و نماز عید فطر را نصیب ما مسلمانان می کند.
این بانوی فعال ترکمن با بیان اینکه روز عید و رفتن به سمت مصلی های نماز عید عبادت بزرگی برای مسلمین است، تصریح کرد: امت اسلامی دو عید بزرگ «فطر و قربان» دارند که بعد از 2 عمل و عبادت بزرگ روزه رمضان و حج می آیند، انسان مومن با اخلاص وقتی الله اکبر روز عید را می گوید لبیک خداوند برایش بر می گردد.
وی، افزود: عید یعنی حرکت با اخلاص به سمت خدا و بستن پیمان مجدد با خالق خویش است همانگونه که نماز روزه ما عبادت است عید هم عبادت است مومنان مهمان خداوند در ماه رمضان بودند.
به گفته وی؛ رمضان امسال رفت و تمام شد؛ ولی خداوند همیشه باقی است و لازم است مومنین عبادت رب العالمین را فراموش نکنند.
میرزاعلی با اذعان بر اینکه ورود به عید فطر نیازمند اصلاح قلوب، دور کردن کینه و کدورت ها و انجام صله رحم با جسم و روح در بین مومنان است، ابراز کرد: سعی نمائیم روز عید برای مومنان روزی خاص باشد تا بتوانند در این روز به شادی بپردازند؛ زیرا طبق احادیث و روایات اسلامی مومن را دو شادی است نخست وقتی که افطار می کند دوم زمانی است که نزد خدای خویش می رسد.
به گفته وی؛ تربیت نفس فقط مخصوص ماه مبارک رمضان نیست؛ بلکه باید این کار در طول سال انجام شود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توصیه جدی هواشناسی به تهرانی‌ها