تحولات غزنی؛ از دفع حمله طالبان تا کشتار غیرنظامیان+ ویدئو


تحولات غزنی؛ از دفع حمله طالبان تا کشتار غیرنظامیان+ ویدئو

خبرگزاری آریا - پانزده غیرنظامی افغان در ادامه درگیری‌های شهر غزنی در شرق افغانستان بر اثر حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی کشته شدند.

تحولات غزنی؛ از دفع حمله طالبان تا کشتار غیرنظامیان+ ویدئو
خبرگزاری آریا - پانزده غیرنظامی افغان در ادامه درگیری‌های شهر غزنی در شرق افغانستان بر اثر حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی کشته شدند.
به گزارش چهارشنبه پارس تودی؛ برخی از منابع محلی اعلام کردند؛ در ادامه درگیری‌های بین نیروهای دولتی و طالبان در اطراف شهر غزنی، جنگنده‌های آمریکایی مناطق مسکونی شهر غزنی را هدف قرار دادند که دستکم 15 غیرنظامی جان باختند.
با گذشت 6 روز از حمله طالبان به شهر غزنی، این گروه از مرکز شهر عقب نشینی کردند و درگیری‌ها در پنج کیلومتری شهرغزنی ادامه دارد.
طالبان در این مدت، فرستنده رادیو تلویزیون، مراکز مخابراتی، پاسگاهای امنیتی پلیس، دفتر کمیسیون انتخابات و چندین ساختمان غیر دولتی شهر غزنی را به آتش کشیدند.
در درگیریهای شهر غزنی صدها تن از طرفین کشته و زخمی شده اند.
«سیدغفور احمد جاوید» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه با تاکید بر شکست طالبان در شهر غزنی گفت: نیروهای امنیتی افغان موفق شدند افراد طالبان را از این شهر بیرون برانند.
این در حالی است که پس از حملات تروریستی، بمباران هوایی جنگنده های امریکائی بزرگترین عامل تلفات غیرنظامیان افغان در این کشور محسوب می‌شود.
نگرانی سازمان ملل از کشتار غیر نظامیان در جنگ غزنی افغانستان
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از وخامت اوضاع امنیتی شهر غزنی و کشتار غیر نظامیان ابراز نگرانی کرد و از طرفین درگیر خواسته است به امداد رسان آسیبی وارد نکنند تا آنها به وظایف خود بدرستی عمل کنند.
«یوناما» با تأکید براینکه هیچ راه حل نظامی برای پایان جنگ در افغانستان وجود ندارد؛ تصریح کرد؛ جنگ در تمام این کشور از جمله غزنی باید متوقف شود و مذاکره صلح میان طالبان و دولت آغاز شود.
برگزاری انتخابات پارلمانی در غزنی امکان پذیر نیست
«سید حفیظ الله هاشمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت، در پی وخامت اوضاع امنیتی در ولایت غزنی در شرق این کشور، برگزاری انتخابات پارلمانی در این ولایت امکان پذیر نیست.
کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این طرح تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی را به دلیل اعتراض اقوام پشتون به دولت افغانستان ارائه کرده بود.
از سوی دیگر، کمیسیون انتخابات و دولت افغانستان به تلاش برای راه یافتن بیشترین نمایندگان از اقوام پشتون به پارلمان آینده این کشورمتهم هستند.
در همین راستا رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان طرح حوزه بندی انتخاباتی ولایت غزنی را نیز پیشنهاد کرد که بر اساس آن نمایندگان بیشتری از اقوام پشتون این ولایت به پارلمان راه یابند.
نهادهای ناظر بر انتخابات و اعضای پارلمان افغانستان حوزه‌بندی انتخابات در ولایت غزنی را «نقض صریح قانون اساسی و قانون انتخابات» و همچنین مصداق بارز «نابرابری و تبعیض» میان شهروندان و مردم افغانستان دانستند.
انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است بیستم اکتبر2018 برگزار شود.139/110

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 12 خرداد 1403