تندر 90 بخریم یا رنو ساندرو (مقایسه + مشخصات)
خودرو تندر 90 و رنو ساندرو هر دو از یک موتور بهرمند هستند و مشخصات پیشرانه هر دو خودرو یکی است و تنها در رنو ساندرو استپ وی از گیربکس اتوماتیک بهره مند شده که در مدل اتوماتیک ال 90 هم موجود است. پس از نظر موتور این تندر 90 با رنو ساندرو هیچ تفاوتی ندارد. خودروی رنو تندر 90 مجهز به کیسه هوای راننده،...
خودرو تندر 90 و رنو ساندرو هر دو از یک موتور بهرمند هستند و مشخصات پیشرانه هر دو خودرو یکی است و تنها در رنو ساندرو استپ وی از گیربکس اتوماتیک بهره مند شده که در مدل اتوماتیک ال 90 هم موجود است.
پس از نظر موتور این تندر 90 با رنو ساندرو هیچ تفاوتی ندارد.
خودروی رنو تندر 90
مجهز به کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و سیستم ضد قفل ترمز میباشد. این اتومبیل در آزمایش تصادف اروپا موفق به دریافت سه ستاره شده است.
تندر90 یکی از خودرو های روز جهان در کلاس B است که در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه مقبولیت و محبوبیت ویژه ای به دست آورده است. به گزارش تالاب تندر90 موفقیت خودرا مرهون طراحی زیبای بدنه، اتاق جادار و دلباز، برخورداری از جدید ترین فن آوری خودروسازی، سادگی و پرهیز از پیچیدگی دربخش فنی ودر نتیجه آسانی تعمیرات، قیمت بسیار مناسب و رقابتی و همچنین خدمات پس از فروش آسان و فراوان است.
حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده 175 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. اگر پای تان را روی پدال گاز فشار دهید و ترمز دستی را بخوابانید، میتوانید ظرف مدت 11.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسیدتندر 90 اتومات در هر 100 کیلومتر فضای شهری، حدود 11.1 لیتر سوخت مصرف می کند.
تندر 4250 میلی متر طول دارد و عرض آن به 1740 میلی متر میرسد. ارتفاع این اتومبیل روی سایت رسمی ایران اتومبیل 1525 میلی متر ذکر شده است حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده 175 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.
خودرو ساندرو
۹۹ درصد طراحی داخلی ساندرو از فیسلیفت لوگان قرض گرفته شده است که البته با اضافه شدن نوارهای کرم و نقرهای رنگ، سعی شده که مقداری با کلاستر و پویاتر بشود.
گیربکس دستی و اتوماتیک برای این ماشین درنظر گرفته شده است. مصرف سوخت ساندرو در سیکل ترکیبی نیز ۷ لیتر اعلام شده است. با این موتور، ساندرو می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۵ ثانیهای ایجاد کند.
با این اوصاف برای امور داخل شهری و گردش در شهر عملکرد خوبی دارد.ساندرو هم برای عاشقان سرعت گزینه ایده آلی نیست و بیشتر خودرویی برای راننده های با حوصله مناسب بنظر میرسد.
نهایت سرعت ساندرو 170 کیلومتر بر ساعت است و پر کردن صفر تا صد این اتومبیل 11.5 ثانیه زمان می برد ساندرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی 8.3 لیتر سوخت می سوزاند.
ساندرو 5020 میلیمتر طول دارد و عرض آن بدون درنظر گرفتن آینه ها به 1746 میلیمتر میرسد و ارتفاع آن 1534 میلیمتر قید شده است وزن خالص تندر1155 و وزن خالص ساندرو 1146 کیلو گرم است.
لیفت تندر 90 فیس لیفت
ویژگی های فنی پیشرانه تندر 90
امکانات و تجهیزات تندر 90
رنو ساندرو
فضای داخلی ساندرو
اگر برای آزمایش هندلینگ و شتاب ساندرو و بررسی دقیق تر از کیفیت موتور، جعبه دنده، فرمان و سیستم تعلیق اتومبیل رابه شکلی جدیتر محک بزنید می فهمید ساندرو با یک موتور سر حال و جعبه دنده بی دردسر کم نمی آورد. جعبه دنده در حالت اتوماتیک به گونه ای تنظیم شده تا حداکثر گشتاور رابا بالا رفتن دور موتور در اختیار شما قرار دهد، بدین ترتیب دنده ها دیرتر تعویض میشوند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر ساندرو با حدود 11 ثانیه بهتر از خودرو های این رده از بازار است.
مشخصات فنی رنو ساندرو
شرکت داچیا هماکنون نسل دوم خودروی ساندرو را در نسخههای متنوع و با پیشرانههای بنزینی و دیزلی عرضه می کند؛ اما همان طور که اشاره کردیم، در حال حاضر، نسل اول رنو ساندرو در داخل کشورمان و توسط شرکت پارسماشین تولید میشود. این شرکت رنو ساندرو را تنها با پیشرانهی K4M 696 عرضه می کند؛ پیشرانهای که در حال حاضر در خودروی تندر ۹۰ نیز بهکار گرفته میشود.
پیشرانهی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی است و می تواند توان بیشینهای معادل ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانهی رنو ساندرو تولید میکند، معادل ۱۴۰ نیوتنمتر است که در دور موتور ۳۷۵۰ دور بر دقیقه حاصل میشود.
پارساتومبیل رنو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانهی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این ماشین از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می برد و به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۸.۳ لیتر مصرف سوخت دارد.
مطابق اطلاعات موجود در وبسایت شرکت پارسماشین، حداکثر سرعت مدلهای دستی و اتوماتیک این اتومبیل بهترتیب ۱۷۵ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و این دو اتومبیل بهترتیب به ۱۰.۵ و ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارند تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.
پارسماشین برای محور جلوی رنو ساندرو، سیستم تعلیق مستقل مکفرسون با بازوی جناقی را برگزیده ودر محور عقب آن از سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنرهای مارپیچ استفاده کرده است. ترمزهای جلو و عقب رنو ساندرو همانند تعداد زیادی از خودرو های هاچبک دیگر موجود در بازار به ترتیب از نوع دیسکی و کاسهای هستند.
طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو
همان طور که پیش از این اشاره کردیم، ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان «تندر» توسعه داده شده است و از اینرو می توان شباهتهای بین دو اتومبیل رابهوضوح مشاهده کرد.
ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند، بنابر این طبیعی است که طول این دو ماشین تفاوت زیادی باهم داشته باشد؛ اما ارتفاع و عرض آنها شباهت زیادی به یک دیگر دارد.
فاصلهی بین دو محور ساندرو، حدود ۴۲ میلیمتر کوتاهتر از تندر است، بنابر این میتوان انتظار داشت فضای در معرض برای سرنشینهای عقب، دراین خودروی هاچبک کمتر از تندر باشد.
درست مانند تندر، نمای خارجی ساندرو طراحی سادهای دارد. تقریباً در تمام بخشهای بدنهی اتومبیل شاهد لبههای تیز هستیم؛ موردی که در خودروی تندر نیز مشهود است.
چراغهای جلوی رنو ساندرو طراحی کشیدهای دارند و نواری بهرنگ کروم آنها رابه هم متصل کرده است. جلوپنجرهی ساندرو همانند سایر بخشهای آن طراحی ساده و هماهنگی مناسبی با سپر جلوی این ماشین دارد.
در نمای جانبی ماشین، مهم ترین المانهای طراحی، موج روبهبالای موجود روی درهای ماشین و برجستگیهای نسبتا زیاد قوس روی چرخها است که از خودروی تندر به عاریت گرفته شده است.
تنها تفاوتهای ظاهری موجود بین دو مدل دستی و اتوماتیک ساندرو در رنگ آینههای جانبی، دستگیرهی درها و زههای جانبی است؛ پارساتومبیل در مدل اتوماتیک، موارد یادشده را همرنگ بدنه انتخاب کرده است، اما در مدل دستی، این المانها همگی به رنگ مشکی هستند.
امکانات رفاهی رنو ساندرو
از آنجایی که با خودرویی از سال ۲۰۰۷ طرف هستیم؛ بنابر این نمیتوان انتظار داشت درسال ۲۰۱۷؛ امکانات رفاهی رنو ساندرو راضیکننده باشند. تجهیزات رفاهی ساندرو به مواردی مانند چراغ مهشکن جلو، آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن، سیستم صوتی مجهز به پورت USB، چهار بلندگو، نظارت سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به همراه بازرسی از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.
ایمنی رنو ساندرو
طبق اطلاعاتی که در وبسایت شرکت پارساتومبیل ذکر شده است، سیستمهای ایمنی رنو ساندرو شامل کیسهی هوای راننده، کیسهی هوای سرنشین جلو به همراه سوئیچ غیرفعالسازی آن، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز و کمربند ایمنی سهنقطهای برای سرنشینهای عقب است. ضمن آنکه برای نصب صندلی کودک نیز قلابهای ISOFIX درنظر گرفته شده است.
نظرات کاربران در مورد تندر 90 و رنو ساندرو :
ما یه ال نود مدل 91 داشتیم بعد از دوسال که حدودا 70 هزار کارکرد یهو دیدیم رادیاتش سوراخ شد رادیات رو که خواستیم عوض کنیم مکانیکه گفت باید سپرو جلوبندی باز بشه تا رادیات عوض بشه،خلاصه مارادیات رو سال91 خریدیم 180 تومن تا اومد تعویضش کنه 200 هزار تومن دستمزد گرفت یعنی یه سوراخ شدن رادیات 380 هزار تومن هزینه برد! توی سال سوم خیلی خرج برداشت اگزوز و ترمز هاش زود به زود خراب می شد تو شهر صدی10الی11 می سوزوند و… اخرای سال سوم بود که دیدیم یه چرخا قفل کرد نگو گرد گیر پلوس پاره شده بود یه سنگ رفته بود توش جام کرده بود بردیم مکانیک گفت ال نود تنهارماشین زیر50 میلیون که برا تعویض پلوس باید گیربکس و ملحقاتش باز بشه یعنی خرجش در حد یه ماشین 200 میلیونیه! خلاصه بازش کرد وتا اومد درستش کنه 800 هزار تومن خرج برداشت!