دلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آن


در این مقاله قصد داریم در مورد لق شدن دندان و نیز روش های جلوگیری از آن مطالبی به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. لق شدن برخی از دندان ها در سنین مختلف یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است برای افراد مختلف پیش آید، پس آشنایی با چگونگی پیشگیری و درمان آن بسیار حائز اهمیت است. علت لق شدن دندان چیست؟ همه ما...

در این مقاله قصد داریم در مورد لق شدن دندان و نیز روش های جلوگیری از آن مطالبی به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. لق شدن برخی از دندان ها در سنین مختلف یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است برای افراد مختلف پیش آید، پس آشنایی با چگونگی پیشگیری و درمان آن بسیار حائز اهمیت است.

علت لق شدن دندان چیست؟

همه ما لقی دندان را تجربه کرده ایم. این لق شدن بیشتر در دوران کودکی اتفاق می افتد که بعد از آن با دندان درآوردن مواجه شده ایم. اما گاهی دندان های بزرگسالان نیز لق می شود که این خطرناک است و ممکن است دندان بیفتد که دیگر قابل رشد نیست و باید از یک دندان مصنوعی استفاده کند. لقی دندان در بزرگسالان علل مختلفی دارد.

وقتی در دهان یک فرد باکتری های زیادی رشد کنند، ابتدا لثه ملتهب می شود، و اگر به موقع به دندانپزشک مراجعه نکند، عفونت آن بیشتر می شود و کم کم کار به جاهای باریک کشیده می شود و دندان لق شده که در نهایت به افتادن آن منجر خواهد شد. اگر دندان لق شود به هنگام غذا جویدن فرد را اذیت می کند.

دلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آندلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آن

روش های جلوگیری و درمان لقی دندان

از معمولترین روش های جلوگیری از لق و افتادن دندان عبارتند از:

جرم گیری به موقع دندان ها

اگر به موقع مسواک کنیم و مرتب از نخ دندان استفاده کنیم و هر وقت جرمی در دندانمان مشاهده کردیم برای جرم گیری دندان اقدام کنیم، این امر مراقبت از دندان را بالا برده و در این صورت دندان آسیب کمتری می بیند.

دلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آندلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آن

اسپلینت

اسپلینت می تواند برای پیشگیری از لقی دندان گزینه مناسبی باشد، و با اسپلینت می توان دندان لقی را به دندان های کناری تکیه داد تا محکم شود.

دلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آن

ایمپلنت

اگر روش های فوق برای جلوگیری یا درمان لق شدن دندان جواب نداد، در این صورت جراح دهان روش دیگری را انتخاب می کند. یکی از این موارد ایمپلنت است. این روش اندکی گران و زمانبر است. به این روش ارتودنسی هم گفته می شود.

دلیل لق شدن دندان و روش های جلوگیری و درمان آن

نکته:

اگر از دندان ها یمان به درستی مراقبت کنیم و به موقع مسواک بزنیم و از خوردن چیزهای سفت مانند شکسته شدن هسته های میوه اجتناب کنیم، درصد خیلی کمی وجود دارد دندان هایمان آسیب ببیند و لق شود و دیگر لازم به اسپلینت و ایمپلنت نیست.

منبع : آرگا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هدیه اصفهانی ها به وزیر خارجه سوییس + عکس