واردکنندگان لاستیک برنامه ماهانه بدهند
پولنیوز -مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت به نمایندگان رسمی واردات لاستیک که نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند تاکید کرد، نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و تعهد سپاری برای تامین لاستیک...
پولنیوز -مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت به نمایندگان رسمی واردات لاستیک که نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند تاکید کرد، نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و تعهد سپاری برای تامین لاستیک اقدام کنند.
کلامی افزود: آن دسته از شرکت هایی که برای ایفای تعهدات نمایندگی خود در تامین کالای مربوطه اقدام کنند، علاوه بر تامین ارز و تسهیل فرایند تامین، از مزایای دیگری برخوردار خواهند شد و انجام واردات آن برند فقط از طریق نماینده یاد شده، انجام خواهد شد.
** اجرا نشدن تعهدات و لغو مجوز نمایندگی
وی اضافه کرد: مجوز آن دسته از واردکنندگانی که با وجود داشتن نمایندگی درمقطع زمانی مشخص شده برنامه خود را برای تامین بازار کشور عملیاتی نکنند، به سایر افراد داده می شود.
«محمدرضا کلامی» گفت: این ستاد وظایف انجمن واردکنندگان خودرو و دارندگان نمایندگی های واردات را برای تامین نیاز داخلی مشخص کرد.
وی گفت: بنابر تصمیم آخرین نشست ستاد تنظیم بازار، انجمن واردکنندگان لاستیک مکلف شد برای تامین کسری نیاز بازار کشور به انواع لاستیک باری، اتوبوسی و کامیون و انواع لاستیکOTR (تایرهای ویژه راهسازی و ماشینهای معدنی)، با اعلام فراخوان به همه دارندگان نمایندگی لاستیک های وارداتی، برنامه ماهانه تامین لاستیک را به تفکیک برند، شرکت و سایز دریافت کند.
** اجرا نشدن تعهدات و لغو مجوز نمایندگی
مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: سایر برندها و نمایندگی های دارای مجوز نمایندگی که تاکنون نسبت به ایفای تعهدات تامین نیاز کشور اقدام نکرده اند یا در قالب این مصوبه، نسبت به سپردن برنامه و تعهد تامین اقدامی نکنند، مجوز نمایندگی آنها لغو و انجام واردات آن برند برای همه متقاضیان حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی مجاز بلامانع است.
برپایه این گزارش، علاوه بر این تسهیل لازم در انتخاب کشورهای مبدأ تأمین و رفع ممنوعیت های قبل از این با رعایت الزام های استاندارد اجباری فراهم شده است.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد، سالیانه 350 هزار تن تایر در کشور مصرف می شود که 250 هزار تن آن تولید داخل است و از رقم 100 هزار تن نیاز داخلی، 40 هزار تن در کارخانه جدید کردستان تامین و برای بقیه، واردات باید انجام شود؛ عمده واردات تایر از چین، هند، اندونزی و کره جنوبی صورت می گیرد.