هرکسی که خواهان تماشای مسابقات داج دیمن باشد میتوان با جستوجویی ساده در فضای مجازی مسابقات زیاد این خودرو در برابر هر محصول دیگری، از سوپرکارهای اروپایی گرفته تا اسطورههای ژاپنی را تماشا کند؛ اما خب مقایسهی دیمن با یک سدان خانوادگی آلمانی چگونه خواهد بود؟!
خب ما دربارهی یک خودروی خانوادگی عادی صحبت نمیکنیم زیرا مدل موردنظر ما بامو M5 جدید است. دیمن در این مسابقه با نسخهی قویتر M5 یعنی کامپتیشن روبرو شده است.
ذکر این نکته مهم است که درگ موردبحث در مقایسه با مسابقات 400 متر کلاسیک کمی متفاوت است. دستاندرکاران Throttle House تلاش داشتهاند یک مسابقه خیابانی کلاسیک را شبیهسازی کنند بنابراین شرایط این مسابقه در مقایسه با درگ های استاندارد کاملاً متفاوت میباشد، جایی که کشش خودروها خیلی بالاتر است.
با توجه به این موضوع جای تعجبی ندارد که M5 کامپتیشن مزیت قابلتوجهی در مسابقه دارد. سیستم چهار چرخ محرک بسیار پیشرفتهی این خودرو به سدان ژرمنی اجازه میدهد تا قدرت پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری را بهتر به کف خیابان منتقل کند درحالیکه دیمن این وظیفه را با سختی بیشتری انجام میدهد. نتیجهی به دست آمده نیز طبیعی بوده و M5 دست برتر را در مسابقه از حالت سکون دارد.
مسابقهی بعدی تست رولینگ است که قدرت در آن اهمیت بیشتری نسبت به کشش دارد. اینجاست که دیمن تواناییهای واقعی خود را نشان میدهد و برتری خود را به رخ M5 کمتوانتر میکشد.
دوئل نهایی بین این دو خودرو به طی یک دور پیست مربوط میشود که واقعاً توجیه زیادی ندارد زیرا دیمن بهطور ویژه برای درگ ها طراحی و ساخته شده است؛ اما در کل M5 بیش از 5 ثانیه سریعتر از دیمن است؛ اما خب آیا لاستیکهای M5 را هم میتوان توسط دیمن دود کرد؟ نه!