فاتحعلی عیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز اظهار کرد: «در عصر ارتباطات و اطلاعات و سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات، روابطعمومی باید از جایگاهی شایسته و برتر برخوردار باشد تا بتواند نفشآفرینی مؤثری ایفا کند.»
این مدرس ارتباطات و رسانه افزود: «در شرایط فعلی که دنیا بر پاشنه اطلاعات میچرخد، مدیریت اطلاعات امری اجتنابناپذیر است و توسعه و تقویت روابطعمومی بهعنوان کنشگر اطلاعات و ارتباطات، نهتنها ضرورت؛ بلکه الزامی غیر قابل انکار است.»
وی مدیریت رسانه را از وظایف روابطعمومی دانست و خاطرنشان کرد: «رسانه و روابطعمومی بر هم تأثیر میگذارند و از هم تأثیر میپذیرند. در این میان اعمال قدرت بر رسانهها از ظریفترین و مهمترین فرآیندهای کاری روابطعمومی در راستای اطلاعرسانی، جلب، همسوسازی و هدایت افکار عمومی است.»
دانشجوی دکتری ارتباطات بر لزوم بازنمایی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: «تحول و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی در همه جنبههای آن از مجاری روابطعمومی و رسانهها میگذرد و دانشمداری و دانشگستری که بر توسعه آگاهی جامعه منجر میشود، یکی از نقشهای مهم روابطعمومی است.»
عیدی اضافه کرد: «روابطعمومی میتواند با بسترسازی مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین دانشگاه و مخاطبان آن، ساز و کار مهم همدلی و همزبانی مردم را فراهم آورد.»
این مدرس ارتباطات و رسانه بیان کرد: «روابطعمومیها بهعنوان حلقه ارتباطی سازمانها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند، هرچه این حلقه ارتباطی محکمتر و وسیعتر باشد به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیتهای خود موفقتر خواهد بود.»
وی تصریح کرد: «اگر انتقادی نسبت به سازمانی بیان میشود، بخش زیادی از آن ناشی از نادیدهگرفتن تصویر سازمان نزد مخاطبان و مشتریان از سوی مسئولان آن سازمان است و فقط روابطعمومی است که میتواند از یک سازمان تصویرسازی مطلوبی انجام دهد.»
انتهای پیام/4062/4065/