رقابت نفسگیر ایران در فرانسه آغاز شد
ایران درحالی خود را به چهلمین نمایشگاه گردشگری فرانسه رسانده که این بازار روزهای خاصی را سپری میکند. ...
ایران درحالی خود را به چهلمین نمایشگاه گردشگری فرانسه رسانده که این بازار روزهای خاصی را سپری میکند.
ایسنا: ۱۵ آژانس گردشگری ایران در شرایطی به معرفی جاذبههای طبیعی و فرهنگی و تورهای ایران در "IFTM Top Resa" میپردازند که نوسانات ارز، قیمت سفر به کشورمان را رقابتی کرده است؛ با این حال به گفته آژانسدارانی که در بازار فرانسه تمرکز بیشتری دارند، گردشگران این کشور به خاطر شرایط حال حاضر سیاسی بویژه پس ار خروج یکجانبه آمریکا از برجام، همانند آلمانیها عقبنشینی سریعی از ایران داشتهاند و مقرون به صرفه شدن هزینههای سفر به کشورمان، انگیزهی قوی را در میان فرانسویها همانند دیگر اتباع اروپایی ایجاد نکرده است.
به گفته بیشتر آژانسداران ایرانی، با آنکه تبلیغات تورهای ایران در فرانسه محدود و یا از فهرست مقاصد آژانسهای فرانسوی حذف نشده اما تعداد سفر اتباع این کشور به ایران از ابتدای سال ۹۷ کمتر شده است.
طبق آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پنج ماه نخست سال ۹۶ نزدیک به ۲۱ هزار فرانسوی به ایران سفر کرده بودند که این تعداد در مدت زمان مشابه امسال به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
مصطفی شفیعیشکیب، یکی از آژانسداران ایرانی که هماکنون در نمایشگاه فرانسه حضور دارد، به ایسنا گفت: در جریان این نمایشگاه دیدارهایی را با شرکای قدیمی خود در فرانسه خواهیم داشت تا به آنها نشان دهیم ما همچنان در این بازار حضور داریم و وقفهای در کار ایجاد نشده است. متاسفانه فرانسویهای زیادی سفرشان را به ایران در سال ۲۰۱۸ کنسل کردهاند. این نماشکاه فرصتی است برای حفظ و زنده نگه داشتن این بازار قدیمی.
TOP Resa که یکی از معتبرترین و گرانترین نمایشگاههای جهان گردشگری به شمار میآید امسال با حضور ۱۶۰۰ شرکت و بازدیدکننده، چهلمین سال برگزاری خود را تجربه میکند.
در این نمایشگاه برجسته اروپایی که فرصتی برای معرفی نوآوریهای صنعت گردشگری و ایجاد زمینههای جدید کاری است، به مدت چهار روز در فاصله ۲۵ تا ۲۸ سپتامبر برابر با سوم تا ششم مهرماه، ۱۰۵ شرکت هواپیمایی، ۴۳ شرکت کشتیرانی و کروز، ۳۳۵ هتل و سامانه رزرواسیون، ۲۰ گروه توراپراتوری سفر، ۵۱ منطقه از فرانسه، ۵۴ توراپراتور بزرگ، ۷ شبکه خردهفروشی گردشگری، ۸۶ فعال فناوری، ۱۴ آژانس آنلاین گردشگری، ۸ شرکت ریلی، ۱۹ شرکت اجاره خودرو، ۱۸۱ مقصد گردشگری و دفتر نمایندگی، ۴۲۳ بازدیکننده و توراپراتور خارجی، ۲۲ شبکه کسبوکار سفر و ۱۵ پارک تفرحی، به معرفی توانمندیهای خود رقابت با یکدیگر میپردازند.
فریدریک لورین ـ رییس بخش گردشگری این نمایشگاه ـ در پیامش برای چهلمین سال برگزاری TOP Resa یادآور شده که سال گذشته نوآوریهای زیادی در جریان نمایشگاه گردشگری فرانسه برگزار شد که نسخهای از آن در چهلمین سالگرد نیز اجرا میشود.
به گفته او مضمون تازهای از «گردشگری روستایی» در نمایشگاه امسال با عنوان «Destination France» که الگو گرفته از روستاهای مقصد سفر در این کشور است، معرفی خواهد شد تا تجربهای جدیدی را برای بازدیدکنندگان، شرکتکنندگان و دنیای گردشگری تاپرزا رقم زند.
ایران امسال با ۱۵ شرکت گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد که در نخستین روز برپایی آن، کاردار سفارت ایران در فرانسه به همراه رایزنهای اقتصادی و فرهنگی و برخی شخصیتهای فرانسوی از پاویون آن که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برپا شده است، بازدید کردند.