تویوتا آوریس بازنشسته شده و جای خود را به کرولا داده است! تویوتا بار دیگر این نام نمادین را در اروپا احیا کرده و آن را به فرم هاچبک 5 درب و استیشن عرضه میکند.
خانوادهی کرولای جدید همچنین شاهد معرفی استراتژی هیبریدی دوگانهی این برند برای هر دو نسخهی هاچبک و استیشن میباشد. این خودروها با دو نوع قوای محرکهی هیبریدی عرضه خواهند شد.
علاوه بر اینها، تویوتا کرولای هاچبک و استیشن با پیشرانهی 1.2 لیتری توربوی 116 اسب بخاری هم در دسترس خواهند بود.
قوای محرکهی هیبریدی خود شارژ تویوتا ترکیبی از پیشرانههای 1.8 لیتری 122 اسبی و 2 لیتری 180 اسب بخاری هستند. پیشرانهی اولی بیشتر روی مصرف سوخت کمتر تمرکز داشته و تویوتا ادعا میکند مصرف سوخت و آلایندگی آن برجسته میباشد.
پیشرانهی بنزینی 1.8 لیتری قدرت 122 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با 72 اسب بخار و 163 نیوتون متر میباشد. سیستم هیبریدی 2 لیتری نیز خروجی 180 اسب بخاری و گشتاور 192 نیوتون متری داشته و کمکحال آن پیشرانه الکتریکی نیکل-فلز میباشد.
این پیشرانهی 2 لیتری تمرکز خود را روی خریدارانی گذاشته که خواهان تجربهای لذتبخشتر هستند. پیشرانه یاد شده قدرت بیشتر و حتی پدالهای روی فرمان برای تجربه رانندگی درگیر کننده تری را ارائه میکند.
هر دو کرولای موردبحث از پلتفرم TNGA GA-C تویوتا استفاده میکنند. این معماری به لطف مرکز ثقل پایینتر از سطح زمین، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و استحکام بیشتر بدنه تجربهی رانندگی لذتبخشتری ایجاد میکند. به عنوان نتیجه کرولا هندلینگ و پایداری بهتری داشته و این موضوع روی سواری و راحتی آن تأثیر منفی نداشته است.
کرولا تورینگ اسپورت در مقایسه با نسل پیشین 58 میلیمتر طویلتر است. مهمتر اینکه فاصلهی بین محوری نیز با افزایش 100 میلیمتری به 2700 میلیمتر رسیده که این امر باعث ایجاد بیشترین فضای پای عقب در کلاس شده است. فضای بار این خودرو نیز 598 لیتر است.