اینفینیتی از پروتوتایپ مفهومی پروجکت بلک S رونمایی کرد.
این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2017 معرفی شده اما هماکنون بهروز شده و با همکاری اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو اسپورت توسعه یافته است. به عنوان نتیجه شاهد مهندسی برجستهای هستیم که نشاندهندهی چگونگی استفاده از تکنولوژی قوای محرکه هیبریدی رنو در خودرویی جادهای میباشد.
این کانسپت بر پایهی خودروی Q60 رد اسپورت 400 ساخته شده و در دل آن پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتون متر جا خوش کرده است. پشتیبان این قلب آهنین سیستمی هیبریدی است که دارای باتری لیتیوم-یونی 4.4 کیلووات ساعتی و سه پیشرانه الکتریکی ژنراتوری میباشد. این پیشرانهها در زمان شتاب گیری و ترمز کردن الکتریسیته تولید میکنند.
الکتریسیتهی تولید شده برای چرخاندن توربوهای الکتریکی و قدرت بخشیدن به پیشرانهی الکتریکی متصل شده به اکسل عقب به کار میرود. این پیشرانهی الکتریکی قدرت 160 اسبی داشته و به ایجاد قدرت ترکیبی 563 اسب بخاری کمک میکند.
اینفینیتی از اشاره به مشخصات عملکردی کانسپت خود اجتناب کرده اما گفته شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن کمتر از 4 ثانیه است. شایان ذکر است قدرت این خودرو 163 اسب بخار بیشتر از Q60 رد اسپورت 400 استاندار میباشد.
جدای قوای محرکهای پیشرفته، پروجکت بلک S دارای سیستم ترمز کربن سرامیک با دیسکهای سوراخدار و تهویه داری است که در جلو 15 اینچی و در عقب 14.1 اینچی میباشند. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق اسپورت تر، ترمز ضد قفل قابل تنظیم و سیستم کنترل کشش به همراه سه حالت متفاوت رانندگی بهره میبرد.
استایل خودرو توسط تیم فرمول 1 رنو بهبود یافته و از نرمافزار دینامیک سیال به منظور خنککنندگی بهتر قوای محرکه و داون فورس بیشتر استفاده شده است. اینفینیتی میگوید این خودروی مفهومی به ورودیهای هوای بزرگتر، کاپوت تهویه دار و کیت آئرودینامیکی بهتر مجهز شده است. کانسپت موردبحث همچنین دارای بال عقب بزرگی است که توازن مناسبی بین پایداری در خط مستقیم و کشش بالا در زمان عبور از پیچها برقرار میکند.
از آنجایی که قوای محرکه هیبریدی این خودرو حدود 200 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کردهاند بنابراین مهندسان رژیم غذایی سختی را برای آن در نظر گرفتهاند. کانسپت پروجکت بلک S دارای برخی قطعات فیبر کربنی همچون کاپوت، سقف و گلگیرها میباشد. مونروف و صندلیهای عقب نیز حذف شدهاند.
به لطف این تغییرات شاهد وزن 1775 کیلوگرمی هستیم که تنها 24 کیلوگرم بیشتر از وزن Q60 رد اسپورت 400 میباشد. اینفینیتی میگوید کانسپت جدیدش مرکز ثقل پایینتر و کاراکتر رانندگی بهتری دارد.
ژاپنیها به توسعهی این خودرو ادامه خواهند داد و شانس تولید نسخهی نهایی از آن وجود دارد. آنها به دنبال یافتن پتانسیلهای جدیدی هستند که بالاتر از مدل رد اسپورت 400 باشد و پرفورمنس بهتر و طراحی منحصربهفردی داشته باشد.