ستارهی اصلی سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 شاسیبلند مفهومی C5 ایرکراس هیبریدی است که طرحی پیشتولیدی از اولین خودروی پلاگین هیبریدی این خودروساز فرانسوی محسوب میشود.
نسخهی پلاگین هیبریدی این خودروی جمع و جو از سال 2020 وارد فرایند فروش میشود و از همان قوای محرکهی مدل مفهومی سود خواهد برد. قوای محرکهی این کانسپت از پیشرانهی بنزینی 1.6 لیتری پیورتک 180 اسب بخاری و واحد الکتریکی 109 اسبی ترکیب شده و قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با 225 اسب بخار میباشد.
این قوای محرکهی همانی است که در پژو 508 هیبریدی بکار رفته و شامل مجموعه باتری لیتیوم-یونی 13.2 کیلووات ساعتی هم هست. پیشرانهی احتراق داخلی و الکتریکی در حالت هیبریدی با یکدیگر همکاری میکنند تا قدرت 225 اسب بخاری و گشتاور 337 نیوتون متری را به چرخهای جلو انتقال دهند.
سیتروئن ادعا میکند شاسیبلند جدیدش مصرف سوخت متوسط 2 لیتری در هر صد کیلومتر داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن در هر کیلومتر کمتر از 50 گرم میباشد. این امر به لطف سیستمی میسر شده که انرژی تولید شده در زمان ترمز گرفتن و شتاب گیری را ذخیره میکند.
C5 ایرکراس هیبریدی در حالت الکتریکی برد 50 کیلومتری و حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین به منظور استفاده از حداکثر پرفورمنس قوای محرکه یک حالت اسپورت تعبیه شده است.
شارژ باتری با استفاده از منبع خارجی بین 4 تا 8 ساعت تولید میکشد؛ اما با استفاده از پریز 32 آمپری میتوان باتری را در 2 ساعت شارژ کرد.
شاسیبلند جدید سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس حضور داشته و از پوشش بدنهی سفارشی شامل عناصر سفید، آبی تیره و آبی کمرنگ سود میبرد. این شاسیبلند از رینگهای 19 اینچی برخوردار میباشد.
طرح دو رنگ خودرو در کابین هم دیده میشود. صندلیهای راحت و پیشرفتهی C5 ایرکراس هیبریدی از پوشش چرم و پارچه سود میبرند. همچنین روی صندلیها میتوان عناصر آبیرنگ را مشاهده کرد.