به‌ گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا رویگری درباره علت کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون گفت: این روزها خیلی سخت می‌گذرد. هنوز بیماری من خوب نشده و برای حرکت‌کردن مشکل دارم. اما آنچه آزارم می‌دهد افسردگی است که به سراغم آمده و دلیل آن هم بیکاری است. نشستن در خانه و کارنکردن مرا از پا می‌اندازد و کاری هم از من ساخته نیست. گلایه‌کردن هم فایده ندارد؛ زیرا گوشی برای شنیدن وجود ندارد. در این مدت اگر کاری هم پیشنهاد شده طوری نبوده که من لذت ببرم و حال بهتری داشته باشم. ظاهراً محکوم به مرگ تدریجی‌ام.

بازیگر سریال «مختارنامه» ابراز کرد: تنها دلخوشی من در این شرایط همین مردمی هستند که بی‌نهایت با معرفت و محترم‌اند. هربار من را می‌بینند آن‌قدر محبت می‌کنند و از احوالم می‌پرسند که شرمنده می‌شوم و می‌گویم کاش می‌توانستم دست تک‌تک مردم ایران را ببوسم. اگر هنوز زنده‌ام به عشق همین مردم است.

وی با اشاره به اینکه داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رویگری‌ست، گفت: روزی که داود میرباقری به من زنگ زد گفت خودم با تو تماس گرفتم، حتی نگذاشتم دستیارم با تو تماس بگیرد چون این نقش برای توست و باید در این کار بازی کنی.

رویگری افزود: میرباقری معتقد بود چهره من بسیار ایرانی است و حال‌و‌هوای من و رفتارم کاملاً نشان‌دهنده ایرانی‌بودن این شخصیت است. با وجود اینکه بازیگران دیگری برای این نقش تست گریم داده بودند اما در نهایت گفته بود من کیان را فقط در چهره رویگری می‌بینم.

ایفاگر نقش کیان در «مختارنامه» با بیان اینکه کاری که مرارت و سختی دارد خروجی خوبی هم دارد، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم کاری شبیه «مختارنامه» بازی کنم اما در هزارویک کار دیگر بازی نکنم. این پروژه سختی‌های زیادی داشت، ساعت‌ها باید در گرمای سوزان گریم می‌شدیم، اسب‌سواری می‌کردیم، در بیابان و صحرا، در گرما و سرما برای نقشمان جان کندیم... با این حال این مجموعه آن‌قدر برای من بازتاب‌های خوبی داشت که از بیانش قاصرم.

وی در واکنش به بازپخش این سریال از آی‌فیلم گفت: من هم هنوز این مجموعه را می‌بینم و از دیدنش سیر نمی‌شوم. برای من هم دیدن چندین باره «مختارنامه» جذاب است. هربار می‌گویم داوود میرباقری چه زحمتی کشیده و چه یادگاری مهمی از خود باقی گذاشته است!

رویگری بخش مهم جذابیت این سریال را قلم داوود میرباقری دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر متن قوی و دیالوگ‌های بسیار پخته و جذاب این مجموعه، نکته دیگری هست و آن اینکه مگر ما در این سال‌ها کاری برای امام‌حسین با این توانایی ساخته‌ایم؟! جز فیلم روز واقعه که متن آن هم نوشته استاد بهرام بیضایی است کار دیگری نداشته‌ایم. آن هم کاری در این سطح که به نظر من در حد بین‌المللی است. همه اینها دلیل جذابیت مختارنامه است.

بازیگر این سریال تاریخی‌حماسی ادامه داد: من در همه روزهایی که گریم می‌شدم، لحظه‌شماری می‌کردم آقای میرباقری متن آن روز را به من بدهد تا دیالوگ‌ها را بخوانم و لذت ببرم. وقتی من که درگیر این کار بودم تا این حد لذت می‌بردم طبیعی است که مردم هم دوست داشته باشند.

رویگری سکانس برتر را صحنه‌ای عنوان کرد که کیان زخمی شده، افتاده و دستش به شمشیرش است و گفت: کیان در این لحظه از کنار شمشیر به لشکرش نگاه می‌کند که دارند پر پر می‌شوند. این نگاه برای من خیلی غم‌انگیز است و این صحنه را به‌غایت دوست دارم. غمی که در چهره کیان وجود دارد ناگفته‌های فراوانی دارد.

وی ابراز کرد: کار‌کردن با داوود میرباقری از عسل شیرین‌تر است! کارگردانی کاربلد که بازیگر به راحتی خود را به او می‌سپارد و می‌داند سربلند از کار بیرون می‌آید. اولین کارم با او نمایش «معرکه در معرکه» بود که در کشورهای دیگری هم اجرا شد. در «معصومیت ازدست‌رفته» در یک سکانس بازی کردم و بعدها به من گفت تو حاضر شدی در یک سکانس بیایی و بازی کنی و نمی‌دانست همان یک سکانس برای من چقدر دوست‌داشتنی بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: همبازی‌شدن با عرب‌نیا تجربه خوبی بود؛ هرچند توقع داشتم بعد از ۹ سال زندگی کنار هم، در سال‌هایی که بیمار و خانه‌نشینم، حداقل یک بار زنگ بزند و حالم را بپرسد. هیچ‌وقت این کار را نکرد... تقریباً همه مردم ایران از بیماری من خبر دارند، چه می‌دانم شاید او هم گرفتار است.