کد یکتا، کلید واژه شفافیت صنعت بیمه
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کد یکتا کلید واژه شفافیت و سلامت صنعت بیمه خواهد بود، بر ضرورت شناسایی و مقابله با باندهای متخلف صحنه سازی برای دریافت خسارت از بیمه ها تاکید کرد.
به گزارش بنکر (Banker)، غلامرضا سلیمانی در بازدید از شرکت سهامی بیمه میهن با اعلام این مطلب افزود: حق بیمه های دریافتی در صنعت بیمه باید در مسیر افزایش سطح رضایتمندی، آرامش و امنیت روانی آحاد جامعه هزینه شود و صنعت بیمه با همکاری نیروی انتظامی باید از غارت این منابع توسط سودجویان و باندهای جعل جلوگیری کند
وی افزود: با شناسایی باندهای متقلب که در حوزه صحنه سازی برای دریافت خسارت های جعلی و غیرواقعی فعالیت می کنند، می توان از سرمایه های صنعت بیمه صیانت کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت اختصاص کد یکتا برای تمامی بیمه نامه های صادرشده تاکید کرد و گفت: کد یکتا کلید واژه شفافیت و سلامت صنعت بیمه خواهد بود و تمامی شرکت های بیمه باید زیرساخت ها و ظرفیت های لازم را در این خصوص فراهم کنند.
رئیس شورای عالی بیمه نسبت به ضرورت همفکری و همگرایی نهاد ناظر و شرکت های بیمه ای تاکید کرد و اظهار داشت: با تلاش مدیریت جدید و کارکنان شرکت بیمه میهن و نظارت جدی بیمه مرکزی فرصت مناسبی برای رشد و توسعه شرکت بیمه میهن فراهم شده است.
وی ارزش نظام بیمه ای را به دریافت حق بیمه، سرمایه گذاری صحیح و پرداخت مناسب خسارت دانست و تصریح کرد: شرکت های بیمه گری به عنوان بنگاه های اقتصادی باید به گونه ای فعالیت کنند که برای حضور گسترده تر سهامداران، جذابیت کافی ایجاد شود.
سلیمانی با برشمردن تفاوت های سرمایه گذاری در بخش های گوناگون اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر سهامداران نگاهی از جنس بیمه به سرمایه گذاری در این صنعت داشته باشند قطعا سودآوری قابل توجهی نیز در انتظار آنان خواهد بود.
بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای بیمه ناکافی است رئیس کل بیمه مرکزی بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه را ناکافی دانست و با تاکید بر این نکته که باید حجم این بازار لااقل به صد هزار میلیارد تومان برسد، افزود: صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته بانکداری می کند و اگر سهامداران بیمه ای نوع نگاه خود را به مقوله سرمایه گذاری اصلاح کنند صنعت بیمه کشور ما نیز تحولاتی اساسی را در پیش رو خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت بیشتر بر نمایندگان و شبکه فروش اشاره کرد و از مدیران شرکت خواست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان بدهند. رییس کل بیمه مرکزی در پایان تغییر نوع نگاه تبلیغاتی در صنعت بیمه را زمینه ساز افزایش ضریب نفوذ بیمه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های استارت آپ ها و تغییر رویکرد از تبلیغات سنتی به مشوق های مدرن از مسائل مهمی است که باید به طور جدی پیگیری شود.