به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شبکه های اجتماعی به نوع جدیدی از اعتیاد منجر می شوند که از هوس افراد به خودشان سرچشمه می گیرد.
طبق یک تحقیق جدید «اعتیاد به خود» یک شرایط بهداشتی است که با اعتیاد به الکل، مواد مخدر یا قمار مقایسه می شود.
اوج گیری و محبوبیت شبکه های اجتماعی این مشکل را دو چندان کرده است. این در حالی است که شبکه هایی مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام افراد را تشویق می کنند که به شیوه مقبولیت خود از دید دیگران دقت کنند.
دکتر ویلیام ون گوردن از دانشگاه دربی نظریه اعتیاد به خود را ارائه کرده است.
او در این باره می گوید: به طور سنتی دو نوع اعتیاد وجود دارد؛ اعتیاد شیمیایی مانند وابستگی به مواد مخدر و الکل و اعتیاد رفتاری که شامل قمار و وابستگی به بازی های رایانه ای می شود.
با این وجود نظریه جدید معتقد است نوع جدیدی از اعتیاد به نام وابستگی هستی شناسانه(ontological addiction )وجود دارد. ون گوردن در این باره می گوید: اعتیاد به خودمان سبب می شود از واقعیت و عقل دور بمانیم. به گفته او محققان احتمال اعتیاد هستی شناسانه را در نظر نگرفته اند.
او معتقد است شبکه های اجتماعی سبب می شوند افراد بیش از پیش به خود توجه کنند و این امر عواقب منفی دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شبکه های اجتماعی به نوع جدیدی از اعتیاد منجر می شوند که از هوس افراد به خودشان سرچشمه می گیرد.
طبق یک تحقیق جدید «اعتیاد به خود» یک شرایط بهداشتی است که با اعتیاد به الکل، مواد مخدر یا قمار مقایسه می شود.
اوج گیری و محبوبیت شبکه های اجتماعی این مشکل را دو چندان کرده است. این در حالی است که شبکه هایی مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام افراد را تشویق می کنند که به شیوه مقبولیت خود از دید دیگران دقت کنند.
دکتر ویلیام ون گوردن از دانشگاه دربی نظریه اعتیاد به خود را ارائه کرده است.
او در این باره می گوید: به طور سنتی دو نوع اعتیاد وجود دارد؛ اعتیاد شیمیایی مانند وابستگی به مواد مخدر و الکل و اعتیاد رفتاری که شامل قمار و وابستگی به بازی های رایانه ای می شود.
با این وجود نظریه جدید معتقد است نوع جدیدی از اعتیاد به نام وابستگی هستی شناسانه(ontological addiction )وجود دارد. ون گوردن در این باره می گوید: اعتیاد به خودمان سبب می شود از واقعیت و عقل دور بمانیم. به گفته او محققان احتمال اعتیاد هستی شناسانه را در نظر نگرفته اند.
او معتقد است شبکه های اجتماعی سبب می شوند افراد بیش از پیش به خود توجه کنند و این امر عواقب منفی دارد.