احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی


احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

پیش‌ازاین فورد برنامه‌هایی برای ساخت نسخهٔ هیبریدی موستانگ را تأیید کرده است و حالا به نظر می‌رسد شورلت هم در حال بررسی ساخت کاماروی هیبریدی باشد. به گزارش موتور آتوریتی، جنرال موتورز گزینه‌های موتوری مختلفی را برای کامارو بررسی می‌کند. این گزینه‌ها شامل یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید به همراه دو نسخهٔ... نوشته احتمال تغییر...

پیش‌ازاین فورد برنامه‌هایی برای ساخت نسخهٔ هیبریدی موستانگ را تأیید کرده است و حالا به نظر می‌رسد شورلت هم در حال بررسی ساخت کاماروی هیبریدی باشد. به گزارش موتور آتوریتی، جنرال موتورز گزینه‌های موتوری مختلفی را برای کامارو بررسی می‌کند. این گزینه‌ها شامل یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید به همراه دو نسخهٔ هیبریدی می‌شود. پیشرانهٔ اول، همان موتور جدیدی است که به‌تازگی برای نسل جدید سیلورادو ارائه شده است.

احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

این موتور که 310 اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند جایگزین پیشرانهٔ پایهٔ کنونی کامارو شود که یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 275 اسب بخار قدرت است. این موتور جدید با 35 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانهٔ پایهٔ فعلی، موجب می‌شود که کاماروی چهار سیلندر کاملاً با موستانگ اکوبوست برابری کند زیرا پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو هم دقیقاً 310 اسب بخار قدرت دارد. کامارو با این موتور 2.7 لیتری جدید ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

اما همان‌طور که گفته شد، در این بررسی دو گزینهٔ هیبریدی هم وجود دارد. اولین گزینه، یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با سیستم کمکی هیبریدی است که مجموعاً 365 اسب بخار قدرت دارد. این قوای محرکه، کامارو را ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 7.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند که حدود 1.5 لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از پیشرانهٔ 2.7 لیتری توربو است.

احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

گزینهٔ هیبریدی دوم بر اساس پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 است که قدرت آن‌را از 455 اسب بخار کنونی به 545 اسب بخار افزایش می‌دهد. این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کامارو SS را از 4 ثانیه به 3.7 ثانیه کاهش می‌دهد. در همین حال، با این سیستم هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم از 11.7 لیتر به 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. گفته شده گزینهٔ هیبریدی اول، چهار هزار دلار به قیمت نسخهٔ پایهٔ کامارو اضافه می‌کند درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی V8، هشت هزار دلار اضافه قیمت را به همراه دارد.

احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

به‌احتمال‌زیاد شورلت قوای محرکهٔ هیبریدی را به‌عنوان پاسخ مستقیمی به موستانگ هیبریدی که در سال 2020 به بازار می‌آید در نظر گرفته است. فورد گفته است موستانگ هیبریدی عملکردی مشابه مدل V8 را با گشتاوری در دو پایین ارائه می‌کند. فعلاً اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که ماسل کار هیبریدی فورد به یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست به همراه گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود. موستانگ هیبریدی حدود 400 اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ