نتایج اولیه داوری مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی


نتایج اولیه داوری مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی

گروه داوری ویژه‌برنامه‌ی دهمین هفته پژوهش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد 18 مقاله و 11 پروپوزال پایان‌نامه و طرح پژوهشی را در مرحله اول پذیرفتند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه داوری دهمین برنامه هفته‌ی پژوهش کانون پس از پایان مهلت تعیین شده برای دریافت چکیده مقاله‌ها (۸ مهر ۱۳۹۷)، با بررسی این آثار، فهرست مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی پذیرفته شده در مرحله اولیه داوری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در بخش پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی «بررسی دو رویکرد آموزشی و کام بخشی کتاب‌های داستان گروه سنی«ب» در انتشارات کانون» و «تحلیل محتوایی کتاب‌های کانون در گروه سنی «د و ه» از منظر توجه به مولفه‌های صلح جهانی» به ترتیب اثر مرضیه معصومی و فاطمه سادات سید اصفهانیان هردو از اصفهان انتخاب شده است.

هم‌چنین آثاری با عنوان‌های «تحلیل محتوایی کتاب‌های داستانی گروه سنی «ب» در دهه ۹۰ انتشارات کانون بر اساس مولفه های مهارت‌های زندگی» اثر فریبا فروزان‌فر از استان البرز، «بررسی فنون روایت‌گری تصویرسازی در آثار ۱۰ تصویرگر چکسلواکی ۱۹۷۹تا ۲۰۱۵» میترا مختارپور و «بررسی تطبیقی ۱۰ کتاب تصویری تالیفی و ترجمه‌ای کودک (۷ تا ۱۰ سال) با تمرکز برموضوع مرگ» اثر پروانه کیانیان هر دو از تهران و طرح «اثربخشی رویکرد قصه‌گویی مبتنی بر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر کاهش پرخاشگری و اضطراب جدایی بر کودکان ۷ تا ۱۰ سال» از صغری عالی‌پور از چهارمحال بختیاری دیگر آثار پذیرفته شده‌ی این بخش است.

در همین حال طرح‌های پژوهشی فخری غفاری با عنوان «رابطه بین ارتقای مدیریت کلاس با کاهش ناهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان دختر مدارس متوسطه دوم ناحیه دو ساری» و اثر سیدمحمد حسینی با عنوان «مطالعه جامعه‌شناختی عروسک و تاثیر آن بر سبک زندگی کودکان» هر دو از استان مازندران به همراه آثاری با عنوان‌های «تاثیر آموزش اجتماعی هیجانی بر شایستگی اجتماعی هیجانی و تاب‌آوری دانش‌آموزان عضو کانون» و «بررسی ادبیات فولکلور منطقه در گزین» به ترتیب از مریم مظفری و مریم نوشادقباد از همدان و اثر شیرین چراغی از یزد با عنوان «تاثیر رویاپردازی بر فرآیند خلاقیت در نقاشی کودک در راستای شناسایی یک الگوی مناسب آموزشی» در میان آثار پذیرفته شده این بخش قرار دارد.

بر همین اساس در بخش مقاله‌ها نیز آثاری با عنوان‌های «مولفه‌های ادبیات پایداری در رمان نوجوان»، « بررسی مفاهیم اخلاقی، تربیتی اشعار بازنویسی شده عطار نیشابوری در کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر «مهدی آذریزدی»، «آسیب‌شناسی کارکردهای منابع انسانی در کانون استان اصفهان»، «بررسی فریاد کار به عنوان آغازگر فرایند قصه‌گویی در شکل‌گیری حیات و توسعه رفاه اجتماعی بشر» به ترتیب از نفیسه نصیری، مرضیه معصومی و حمیدرضا قانونی، سیداحمد امیری و داریوش محمدی‌زنجیرانی و عباس حدادیان‌نایینی همگی از استان اصفهان پذیرفته شده است.

هم‌چنین مقاله «بررسی تاثیر کاردستی بر خلاقیت دانش‌آموزان پسر پایه چهارم شهرستان کرج» اثر فریبا فروزانفر از استان البرز، «بررسی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کانون» و «بررسی کارکرد تئاتر در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان» به ترتیب از پروانه‌سادات‌ سلیمانی و آتسا شاملو از تهران در این بخش انتخاب شده است.

در عین حال مقاله‌هایی با عنوان «تاثیر قصه‌گویی دیجیتال در مهارت همدلی کودکان نابینا» و «بررسی مولفه‌های داستان‌های ترجمه شده کودکان و نوجوانان» به ترتیب از میترا مهندس‌سامانی و سوزان رئیسی‌گل‌سفیدی هر دو از چهارمحال و بختیاری و مقاله‌ی محبوبه شواکندی با عنوان «اثر بخشی آموزش شعرنویسی بر افسردگی و کنترل خشم دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۶ سال عضو مرکز آفرینش‌های ادبی کانون» از خراسان جنوبی نیز در میان پذیرفته‌شدگان به چشم می‌خورد.

مقاله‌هایی با عنوان‌های «اجرای قصه‌های بی‌کلام (نقش پانتومیم در تصویرسازی و روایت)» اثر عماد عبادی از سمنان، «بررسی و تحلیل (استحاله‌های انسانی) در افسانه‌های مکتوب استان سیستان و بلوچستان» از زهرا پردل از همین استان و « نقش کانون در توانمندسازی کودکان با نیازهای ویژه» از اعظم ایزدی و آرزو حقیقی از فارس، «نقش قصه‌گویی در تنوع بخشی و تبادل فرهنگی»، «بررسی رویکردهای روانشناختی در تقویت مهارت زندگی کودکان از طریق قصه‌گویی» هردو از زهرا رنجبر از استان فارس نیز در این میان است.

هم‌چنین مقاله‌هایی با عنوان «قصه‌گویی دیجیتال، روشی در آموزش مفاهیم پیچیده علمی» و «مطالعه دریافت کودکان از داستان بر اساس نظریه رشد شناختی ژان پیاژه در میان کودکان گروه سنی (ب) شهر خرم‌آباد» به ترتیب از سجاد مهرابی، فاطمه و مانیا عاله‌پور از لرستان به همراه مقاله‌ی مژده پاک‌سرشت از مازندران با عنوان «جستاری بر چالش‌های قصه‌گویی دو زبانه» دیگر آثار پذیرفته شده این بخش است.

برگزیدگان داوری اولیه هفته پژوهش تا ۲۰ آبان ۱۳۹۷ مهلت دارند تا اصل مقاله‌ها، گزارش طرح‌های پژوهشی، اقدام پژوهی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری خود را به دبیرخانه این ویژه‌برنامه ارسال کنند.

گفتنی است نتیجه نهایی و اعلام برترین‌های ویژه‌برنامه هفته پژوهش ۲۰ آذر اعلام می‌شود.


به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه داوری دهمین برنامه هفته‌ی پژوهش کانون پس از پایان مهلت تعیین شده برای دریافت چکیده مقاله‌ها (۸ مهر ۱۳۹۷)، با بررسی این آثار، فهرست مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی پذیرفته شده در مرحله اولیه داوری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در بخش پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی «بررسی دو رویکرد آموزشی و کام بخشی کتاب‌های داستان گروه سنی«ب» در انتشارات کانون» و «تحلیل محتوایی کتاب‌های کانون در گروه سنی «د و ه» از منظر توجه به مولفه‌های صلح جهانی» به ترتیب اثر مرضیه معصومی و فاطمه سادات سید اصفهانیان هردو از اصفهان انتخاب شده است.

هم‌چنین آثاری با عنوان‌های «تحلیل محتوایی کتاب‌های داستانی گروه سنی «ب» در دهه ۹۰ انتشارات کانون بر اساس مولفه های مهارت‌های زندگی» اثر فریبا فروزان‌فر از استان البرز، «بررسی فنون روایت‌گری تصویرسازی در آثار ۱۰ تصویرگر چکسلواکی ۱۹۷۹تا ۲۰۱۵» میترا مختارپور و «بررسی تطبیقی ۱۰ کتاب تصویری تالیفی و ترجمه‌ای کودک (۷ تا ۱۰ سال) با تمرکز برموضوع مرگ» اثر پروانه کیانیان هر دو از تهران و طرح «اثربخشی رویکرد قصه‌گویی مبتنی بر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر کاهش پرخاشگری و اضطراب جدایی بر کودکان ۷ تا ۱۰ سال» از صغری عالی‌پور از چهارمحال بختیاری دیگر آثار پذیرفته شده‌ی این بخش است.

در همین حال طرح‌های پژوهشی فخری غفاری با عنوان «رابطه بین ارتقای مدیریت کلاس با کاهش ناهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان دختر مدارس متوسطه دوم ناحیه دو ساری» و اثر سیدمحمد حسینی با عنوان «مطالعه جامعه‌شناختی عروسک و تاثیر آن بر سبک زندگی کودکان» هر دو از استان مازندران به همراه آثاری با عنوان‌های «تاثیر آموزش اجتماعی هیجانی بر شایستگی اجتماعی هیجانی و تاب‌آوری دانش‌آموزان عضو کانون» و «بررسی ادبیات فولکلور منطقه در گزین» به ترتیب از مریم مظفری و مریم نوشادقباد از همدان و اثر شیرین چراغی از یزد با عنوان «تاثیر رویاپردازی بر فرآیند خلاقیت در نقاشی کودک در راستای شناسایی یک الگوی مناسب آموزشی» در میان آثار پذیرفته شده این بخش قرار دارد.

بر همین اساس در بخش مقاله‌ها نیز آثاری با عنوان‌های «مولفه‌های ادبیات پایداری در رمان نوجوان»، « بررسی مفاهیم اخلاقی، تربیتی اشعار بازنویسی شده عطار نیشابوری در کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر «مهدی آذریزدی»، «آسیب‌شناسی کارکردهای منابع انسانی در کانون استان اصفهان»، «بررسی فریاد کار به عنوان آغازگر فرایند قصه‌گویی در شکل‌گیری حیات و توسعه رفاه اجتماعی بشر» به ترتیب از نفیسه نصیری، مرضیه معصومی و حمیدرضا قانونی، سیداحمد امیری و داریوش محمدی‌زنجیرانی و عباس حدادیان‌نایینی همگی از استان اصفهان پذیرفته شده است.

هم‌چنین مقاله «بررسی تاثیر کاردستی بر خلاقیت دانش‌آموزان پسر پایه چهارم شهرستان کرج» اثر فریبا فروزانفر از استان البرز، «بررسی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کانون» و «بررسی کارکرد تئاتر در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان» به ترتیب از پروانه‌سادات‌ سلیمانی و آتسا شاملو از تهران در این بخش انتخاب شده است.

در عین حال مقاله‌هایی با عنوان «تاثیر قصه‌گویی دیجیتال در مهارت همدلی کودکان نابینا» و «بررسی مولفه‌های داستان‌های ترجمه شده کودکان و نوجوانان» به ترتیب از میترا مهندس‌سامانی و سوزان رئیسی‌گل‌سفیدی هر دو از چهارمحال و بختیاری و مقاله‌ی محبوبه شواکندی با عنوان «اثر بخشی آموزش شعرنویسی بر افسردگی و کنترل خشم دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۶ سال عضو مرکز آفرینش‌های ادبی کانون» از خراسان جنوبی نیز در میان پذیرفته‌شدگان به چشم می‌خورد.

مقاله‌هایی با عنوان‌های «اجرای قصه‌های بی‌کلام (نقش پانتومیم در تصویرسازی و روایت)» اثر عماد عبادی از سمنان، «بررسی و تحلیل (استحاله‌های انسانی) در افسانه‌های مکتوب استان سیستان و بلوچستان» از زهرا پردل از همین استان و « نقش کانون در توانمندسازی کودکان با نیازهای ویژه» از اعظم ایزدی و آرزو حقیقی از فارس، «نقش قصه‌گویی در تنوع بخشی و تبادل فرهنگی»، «بررسی رویکردهای روانشناختی در تقویت مهارت زندگی کودکان از طریق قصه‌گویی» هردو از زهرا رنجبر از استان فارس نیز در این میان است.

هم‌چنین مقاله‌هایی با عنوان «قصه‌گویی دیجیتال، روشی در آموزش مفاهیم پیچیده علمی» و «مطالعه دریافت کودکان از داستان بر اساس نظریه رشد شناختی ژان پیاژه در میان کودکان گروه سنی (ب) شهر خرم‌آباد» به ترتیب از سجاد مهرابی، فاطمه و مانیا عاله‌پور از لرستان به همراه مقاله‌ی مژده پاک‌سرشت از مازندران با عنوان «جستاری بر چالش‌های قصه‌گویی دو زبانه» دیگر آثار پذیرفته شده این بخش است.

برگزیدگان داوری اولیه هفته پژوهش تا ۲۰ آبان ۱۳۹۷ مهلت دارند تا اصل مقاله‌ها، گزارش طرح‌های پژوهشی، اقدام پژوهی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری خود را به دبیرخانه این ویژه‌برنامه ارسال کنند.

گفتنی است نتیجه نهایی و اعلام برترین‌های ویژه‌برنامه هفته پژوهش ۲۰ آذر اعلام می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

آداب و رسوم شب یلدا در استان مازندران