پیرو معرفی M340i، بامو اولین اطلاعات رسمی از نسخهی پلاگین هیبریدی سری 3 با نام 330e را منتشر کرد.
این خودروی جدید تکنولوژی پیشرفتهی eDrive را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو ترکیب کرده است. پیشرانهی بنزینی قدرت 181 اسبی داشته و واحد الکتریکی نیز 67 اسب بخار دیگر را به مجموعه تزریق میکند. البته قدرت پیشرانه الکتریکی در حالت بوست به 107 اسب بخار هم میرسد. بامو میگوید خروجی ترکیبی 330e جدید 248 اسب بخار و گشتاور آن نیز 420 نیوتون متر میباشد.
از جملهی ویژگیهای قوای محرکهی الکتریکی شدهی بامو 330e پلاگین هیبرید میتوان به عملکرد XtraBoost اشاره کرد که از طریق حالت رانندگی اسپورت در دسترس است. این ویژگی باعث میشود قدرت واحد الکتریکی 40 اسب بخار افزایش یابد و در زمان رانندگی دینامیک حمایت بیشتری از پیشرانه بنزینی به عمل آید. این کار باعث میشود حداکثر خروجی قوای محرکه در بازههای کوتاه به 288 اسب بخار برسد.
از دیگر ویژگیهای مهم این خودروی پلاگین هیبریدی میتوان محدوده حرکتی تخمینی 60 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی را نام برد که 50 درصد بیش از نسل قبلی میباشد. همچنین حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی 140 کیلومتر در ساعت میباشد. سری 3 پلاگین هیبرید طبق انتظارات مصرف سوخت ترکیبی 2 لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی 39 گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر را خواهد داشت.
بامو ادعا میکند 330e در عرض 6 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 230 کیلومتر در ساعت میباشد.
یک گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک با برنامهی تعویضهای ویژه در نظر گرفته شده است. این گیربکس که با پدال گاز جدیدی همراه شده دقیقتر و اسپورتتر از هر زمان دیگری حس میشود.
پیشرانه الکتریکی این خودرو به منظور فضاسازی بهتر با گیربکس یاد شده یکپارچه شده است. به لطف این طراحی هوشمندانه، گیربکس 330e تنها 15 میلیمتر طویلتر از گیربکس استاندارد دیگر مدلهای سری 3 میباشد.
مجموعه باتری لیتیوم-یونی این خودرو ظرفیت 12 کیلووات ساعتی داشته و زیر صندلیها جای گرفته است. باک سوخت نیز بالای اکسل عقب قرار گرفته است. البته فضای بار خودرو با کمی کاهش به 375 لیتر رسیده است.