پیام اسد، نصرالله و چامسکی نمایانگر عمق تاثیرگذاری جشنواره فیلم مقاومت است
محمد خزاعی حضور و تاثیرگذاری بین المللی جشنواره فیلم مقاومت بر اساس اهداف استراتژیک ایران را از برنامه های جشنواره دانست که با شناسایی و ارتباط با فیلمسازان همفکر در سراسر جهان محقق می شود.
محمد خزاعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره چالش ها و فرصت های جشنواره فیلم مقاومت در مقایسه با جشنواره های عمومی چون فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر کارکردهای متفاوتی نسبت به جشنواره های موضوعی همچون مقاومت دارد به این معنا که محل رونمایی از آثار یکساله سینمای ایران است، این ساختار از پیش از انقلاب در قالب جشنواره فیلم تهران وجود داشت و پس از انقلاب با تغییراتی ادامه یافت.
دبیر جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: باید توجه داشت رونمایی آثار سینمایی همواره برای مخاطبان جذابیت دارد، به همین خاطر مخاطبان سینمایی به طور طبیعی و خود به خودی به سوی جشنواره فجر تمایل دارند و جذب آن ها پیچیدگی خاصی ندارد اما فیلم مقاومت از سویی جشنواره دوسالانه و از سوی دیگر موضوعی و با کارکردهای خاص است.
وی توضیح داد: در تمام جهان فیلم های راه یافته به جشنواره های موضوعی پیش از آن در جشنواره های اصلی رونمایی شده اند و دلیل انتخاب آن ها برای حضور در جشنواره تناسب موضوعی و محتوایی آن هاست.
خزاعی درباره کارکردها و ماموریت های جشنواره فیلم فجر نیز گفت: یکی از برنامه های ما حضور و تاثیرگذاری بین المللی بر اساس اهداف استراتژیک ایران است که با شناسایی و ارتباط با فیلمسازان همفکر در سراسر جهان محقق می شود.
وی با اشاره به پیام مقام های سیاسی و اندیشمندان مطرح جهانی به ادوار جشنواره فیلم مقاومت گفت: در دوره ای پیام «بشار اسد» و «سیدحسن نصرالله» را داشتیم و در دوره ای دیگر «نوام چامسکی» به جشنواره پیام داده که این نشان دهنده توجه جهانی به جشنواره فیلم مقاومت است.
تهیه کننده فیلم به «به وقت شام» تاکید کرد: تاثیرگذاری جشنواره فیلم مقاومت محدود به روزهای برگزاری آن نیست بلکه با پایان جشنواره تازه آغاز می شود؛ چرا که هنرمندان و اندیشمندان جهانی که با جشنواره و ایران آشنا شده اند حال در کشورهای خود منشا آثار فراوان می شوند.
خزاعی درباره راهکار جشنواره مقاومت برای ارتباط بیشتر با اقشار مختلف مردم گفت: جشنواره مقاومت مخاطبان خاص خود را دارد که نمود آن در روزهای جشنواره در سینما فلسطین مشهود است. از سوی دیگر باید توجه داشت الگوی مصرف فرهنگی ما دچار تغییر شده و دیگر همه مخاطبان برای تماشای فیلم ها به سینما نمی روند. بسیاری از آنها فیلم های مورد علاقه خود را در شبکه خانگی و تلویزیونی دنبال می کنند بنابراین این را نباید به حساب کمی مخاطب جشنواره مقاومت گذاشت.
پایان پیام/14