بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018


بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018

اکثر خودروسازان طراز اول جهانی برنامه‌های خود برای تولید محصولات الکتریکی شده در آینده را اعلام کرده‌اند و هوندا هم از این قافله عقب نمانده است. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد دوسوم فروش خود در اروپا تا سال 2025 را خودروهای الکتریکی شده تشکیل دهند و مدل‌های تمام الکتریکی هم نقش مهمی در تحقق این اهداف... The post بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018...

اکثر خودروسازان طراز اول جهانی برنامه‌های خود برای تولید محصولات الکتریکی شده در آینده را اعلام کرده‌اند و هوندا هم از این قافله عقب نمانده است. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد دوسوم فروش خود در اروپا تا سال 2025 را خودروهای الکتریکی شده تشکیل دهند و مدل‌های تمام الکتریکی هم نقش مهمی در تحقق این اهداف بازی می‌کنند.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
اما پیش از آنکه ما خودروی جدید اوربان الکتریکی را در سال آینده ببینیم باید با اولین قدم این شرکت در استراتژی جدید خود روبرو شویم که نسخه‌ی هیبریدی پنجمین نسل شاسی‌بلند CR-V می‌باشد.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
قوای محرکه‌ی جدید این خودرو قبلاً در سدان آکورد بکار رفته اما برای اولین بار است که این پیشرانه را در اروپا می‌بینیم. قوای یاد شده به اختصار i-MMD خوانده می‌شود و سه حالت رانندگی دارد.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
حالت رانندگی الکتریکی خالص در دسترس بوده اما تنها فقط بازه‌های زمانی کوتاه می‌توان از آن استفاده کرد چراکه CR-V هیبریدی دارای مجموعه باتری کوچک 1 کیلووات ساعتی می‌باشد. حالت هیبرید درایو هم از نیروی پیشرانه‌ی 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی استفاده می‌کند که در دورهای پایینی یکی از واحدهای الکتریکی را به کار می‌اندازد. این حالت باعث احیای انرژی استفاده شده توسط دیگر پیشرانه می‌شود.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
در حالت انجین درایو نیز خودرو با پیشرانه‌ی بنزینی به پیش می‌رود و گیربکس نیز یک نسبت ثابت دارد. این خودرو در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
همچون دیگر خودروها، حالت هیبرید درایو بهترین روش برای رانندگی روزمره و کاراتر است چراکه تنها از بنزین برای شارژ پیشرانه‌ی الکتریکی استفاده می‌شود. در این حالت می‌توان CR-V را شبیه یک خودروی هیدروژن سلول سوختی هم در نظر گرفت.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
این خودرو به‌صورت خودکار و بسته به سرعت و طرز رانندگی سه حالت یاد شده را انتخاب می‌کند اما در اکثر اوقات تغییر حالت‌ها به‌صورت نامحسوس انجام می‌شود. CR-V هیبریدی تقریباً اکثر زمان‌ها در حالت‌های هیبرید یا الکتریک درایو قرار دارد.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
سواری خودرو بسیار راحت و آرام بوده و نه تنها کابینی بی‌صدا وجود دارد بلکه شاهد کیفیت ساخت خوبی هم هستیم. پدال‌های پشت فرمان به راننده اجازه می‌دهند سیستم احیای انرژی را بکار گیرد. همچنین یک حالت اسپورت هم وجود دارد که باعث می‌شود پدال گاز پاسخ تیزتری داشته باشد اما خب تأثیر این حالت کاملاً ناچیز است.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
هوندا CR-V هیبرید سواری خوبی داشته و به خوبی ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند. این امر باعث می‌شود شاهد سواری راحت و نرمی خوبی باشیم. فرمان نیز تیز حس می‌شود اما نمی‌توان این خودرو را اسپورت دانست. به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، CR-V هیبرید بیش از 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه استاندارد بوده بنابراین این خودرو تکان‌های بدنه‌ی بیشتری دارد.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
در کل به نظر می‌رسد با خودرویی کاملاً منحصربه‌فرد روبرو هستیم. مصرف سوخت CR-V هیبرید به هیچ عنوان ساختارشکن و بی‌همتا نیست اما آن را می‌توان هم‌تراز با شاسی بلندهای دیزلی هم سایز دانست. قطعاً این خودرو اقتصادی‌تر از نسخه‌ی بنزینی بوده و با توجه به اینکه هوندا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی دیزلی CR-V ندارد بنابراین حدس می‌زنیم نسخه هیبریدی با استقبال خوبی مواجه شود.

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
محصولات هوندا معمولاً فضای کابین و بار زیادی دارند اما سیستم هیبریدی باعث شده فضای بار از 561 به 497 لیتر کاهش یابد و همچنین آپشن هفت‌نفره هم وجود ندارد. البته فضای کاربردی زیادی در کابین وجود داشته و سرنشینان بالغ هم به راحتی می‌توانند روی صندلی‌های عقب بنشینند.


از نظر قیمتی، بهای خودرو بسته به تریمی دارد که شما انتخاب می‌کنید اما مدل پرچم‌دار EX که در تست حضور داشت محبوب‌ترین مدل بوده و تنها 800 پوند گران‌تر از نسخه‌ی بنزینی چهار چرخ محرک و گیربکس CVT می‌باشد. اگر به دنبال خرید یکی از این تریم ها هستید ما توصیه می‌کنیم مدل هیبریدی را انتخاب کنید.
نسخه‌ی هیبریدی هوندا CR-V انتخاب ماست. بهای بیشتری که شما بابت این خودرو می‌پردازید چندان جلب‌توجه نمی‌کند اما سواری تقریباً بی‌صدای این خودرو به همراه کابین جادار باعث می‌شوند با نسخه‌ای منحصربه‌فرد در خانواده‌ی شاسی‌بلند پرچم‌دار هوندا طرف شویم.

مشخصات هوندا CR-V Hybrid EX AWD

قیمت: 37255 پوند پیشرانه: 6 سیلندر 2 لیتری بنزینی به همراه دو واحد الکتریکی قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/315 نیوتون متر گیربکس: تک سرعته ی CVT، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.2 ثانیه حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018


منبع: autoexpress

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم