مدل حرکت سازمان تبلیغات اسلامی باید بر مدار مردم‌سالاری دینی باشد


مدل حرکت سازمان تبلیغات اسلامی باید بر مدار مردم‌سالاری دینی باشد

گروه جامعه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردم‌سالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه‌اش این باشد که اراده‌های مردم نیرومند‌تر شود تا مردم مقاومت کرده و بایستند.

مدل حرکت سازمان تبلیغات اسلامی باید بر مدار مردم‌سالاری دینی باشد

به گزارش ایکنا؛ به‌ نقل از سازمان تبلیغات اسلامی؛ نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی در شهر قم، امروز چهارشنبه ۲۰ آذرماه، با موضوع معارفه مدیران و انتصابات جدید و همچنین تبیین برنامه‌ها و رویکرد‌های این سازمان با حضور، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران استان‌ها در حال برگزاری‌ است.
حجت‌الاسلام قمی در این نشست با بیان جایگاه مهم سازمان تبلیغات اسلامی در دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و اشاره به حکم ایشان، بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تبیین و عرضه اسلام ناب به مردم را از وظایف اصلی سازمان می‌دانند، گفت: در کلام امام(ره) داریم که اسلام، دین افراد مجاهدیست که به دنبال حق و عدالتند. دین کسانی است که در راه استقلال و آزادی مجاهدت می‌کنند. وظیفه سازمان تبلیغات معرفی و تبیین همین اسلام است. در فرمایش امام داریم که همان‌طور که مردم انسان‌های غریب را نمی‌شناسند، اسلام را هم نمی‌شناسند.
وی با اشاره به اینکه اساس برنامه راهبردی دین، تبیین است، ادامه داد: حضرت آقا در جایی فرمودند: اگر ما غفلت و کوتاهی کنیم سیلی خواهیم خورد. اولین دغدغه امام، اسلام ناب، اسلام ظلم ستیز، اسلام عدل و قسط و اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است. در مقابل این اسلام، اسلام آمریکایی قرار دارد. اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلامی که با همه ظلم‌ها می‌سازد. وظیفه سازمان تبلیغات تبیین این اسلام ناب است. باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را تبیین کنیم. باید تفاوت اسلام انقلابی و اسلام غیرانقلابی را تبیین کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند: ‌«نمی‌گویم اهمیت سازمان تبلیغات بیشتر شده، بلکه چندین برابر شده»، گفت: ما کاری به جز تبیین اسلام ناب نداریم و باید در این امر تفاوت و ارتقا ایجاد شود. اما چه ارتقا و تفاوتی؟ ما با در همین شأن و جایگاه طلبگی وظیفه‌مان هدایت انسان و پیشبرد اهداف انقلاب است. ما اینجا باید چه کار‌هایی را اولویت قرار داده و انجام دهیم؟ جای طرح و پاسخ دادن به این سوال‌ها همین جلسات است.
حجت‌الاسلام قمی با بیان این جمله از رهبر انقلاب اسلامی که در شرایطی از انقلاب قرار گرفته‌ایم که مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند، گفت: با تبیین درست اسلام ناب مردم باید به این نتیجه برسند، تصمیم بگیرند که بایستند. رهبر معظم انقلاب عمیقا به مردم سالاری دینی معتقد است. مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردم سالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه‌اش باید این باشد که اراده‌های مردم نیرومند‌تر شود تا مردم مقاومت کنند و بایستند.
وی ادامه داد: به نظر من ارزیابی عملکرد مدیران سازمان نباید بر اساس تعداد کلاس‌ها و منبر‌هایی که تشکیل داده‌اند بررسی شود، بلکه ارزیابی به نتیجه و ثمره است. مقام معظم هبری فرمودند: مردم ما مردم خوبی هستند و اگر اسلام ناب به درستی عرضه شود؛ مردم تصمیم می‌گیرند و می‌ایستند.

حجت‌الاسلام قمی در پایان با اشاره به اینکه در جریان تبلیغی کشور باید تفاوت و پیشرفت ایجاد شود، تصریح کرد: تا سال گذشته ما در صنعت نانو در جهان پنجم بودیم، در حال حاضر در رتبه چهارم هستیم. در بحث تبلیغ چطور؟ آیا پیشرفتی داشته‌ایم؟ بله داشته‌ایم، اما به چه میزان؛ برداشت بنده حقیر این است که این تفاوت باید ایجاد شود.
انتهای پیام


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق