واقعیت طنز آن چیزی نیست که در رسانه ها می بینیم


واقعیت طنز آن چیزی نیست که در رسانه ها می بینیم

یک طنز پرداز معتقد است آن چه امروز در رسانه ها به عنوان طنز مطرح می شود در واقع از زیر مجموعه های شوخ طبعی است که می توان آن ها را در قالب کمدی و فکاهی تعریف کرد .

«رضا رفیع» در پاسخ به این سئوال که«آیا واقعیت طنز ان چیزی است که امروز برای خنداندن مردم ارایه می شود یا رسالت طنز چیز دیگری است»؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: واقعیت طنز آن چیزی نیست که شما در رسانه می بینید، بخشی از واقعیت طنز است که به سمت فکاهی و هزل پیش رفته است.

این طنز پرداز با بیان اینکه آن چیزی که ما طنز عنوان می کنیم‌ الزاما آن چیزی نیست که در جریان است و دیده می شود، اظهار کرد: این برنامه ها ها اشکال مختلف از زیر مجموعه های شوخ طبعی هستند که در زمینه کمدی و فکاهی می شود آنها را تعریف کرد و این برنامه ها برای توده های مردم که به خنده مطلق نیاز دارند لازم است من هیچ وقت این برنامه ها را رد نکردم وخودم هم با آنها همکاری کردم .

رضا رفیع با بیان اینکه گونه های مختلف شوخ طبعی برای سطوح یک جامعه نیاز است، گفت: بخشی از جامعه در سطوح فکری و علمی بالا هستند و قطعا با برنامه هایی که به سمت فکاهی می رود ارضا نمی شوند و ممکن است طنز فاخری را بطلبند، همچنان کسانی که مخاطب طنز حافظ هستند ممکن است نوع هایی طنز پایین تر را برنتابند.

وی با اشاره بهه این نکته که تقسیم بندی انواع طنز ایراد ندارد ولی نباید گونه های مختلف طنز با یکدیگر قاطی شوند، اظهار کرد: این تقسیم بندی ها و طبقه بندی ها اشکال ندارد و لازم است ودریغ جایی است که به اشتباه گرفته شوند و اینها با هم قاطی شود و فرقی نداشته باشند و در نتیجه ان یک گونه شوخ طبعی حمایت شود و آن جلوه و جنبه فاخری که در طنز هست مغفول بشود و از ان حمایت شود و همه فکر کنند طنز هم همین است.

پایان پیام/32


عکس پروفایل مخصوص روز زن ،مادر و ولادت حضرت فاطمه (س)