به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی روز جمعه در جلسه ای که در اداره راهداری شهرستان قزوین با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین برگزار شد، با اشاره به برفروبی راه های روستایی اظهار کرد: عملیات بازگشایی راه های روستاهایی باید با یک مدل با استانداران هماهنگ شود تا در مناطق دورافتاده با مشکل مواجه نشویم.
وی افزود: ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور وجود دارد که ۱۷۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی است که حجم زیادی است و نگهداری آن سنگین است.
اسلامی بیان کرد: در سال جاری اعتبار روستایی ۶۰ میلیارد تومان است که با این همه کار و بدهی دو تا سه هزار میلیارد تومانی جوابگوی نیازها نیست.
وی تصریح کرد: در بودجه ۹۸ یک مدل استانی تهیه شده که بودجه توسط استانداران فعال و واگذار شود تا بخش روستایی تقویت شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد معاونت ممکن نیست باید یک معاومت حذف شود تا مورد جدیدی دایر شود دنبال تمرکز بخشی در ستاد و اختیار بخشی به استانها هستیم که تحرک بیشتر شود.
وی ادامه داد: در طرح جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر یک تغییراتی دادیم و منتظر ابلاغ به استانها هستیم.
اسلامی یادآور شد: در کشور نه کنترل شهرسازی داریم و نه کنترل ساخت و اگر طرح جامع داریم باید طبق نقشه حرکت کنیم.
وی بیان کرد: متاسفانه با هرج و مرج در ساخت و ساز مواجهیم که باید کنترل شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه های استان گفت: بالاترین سرانه آزادراهی در قزوین است و باید برای بهسازی راههای اصلی استان قزوین نگاه ویژه داشته باشیم.
اسلامی اظهار کرد: سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که اصلاح آن ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات کافی هر چه سریعتر این پروژهها را به اتمام برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعریض شانه ها می تواند حوادث را کم کند باید با تامین منابع شریانهای اصلی چهاربانده شود.
وی اظهار کرد: پروژههای راهسازی جزو مهمترین پروژهها است که باید در این زمینه برای تامین سلامتی جان مردم تخصیص اعتبارات به شکل مستمر انجام شود تا بتوانیم سرعت اجرای این پروژهها را به حد قابل قبول و مطلوب برسانیم.
اسلامی بیان کرد: یک سری جاده ها بدلیل تردد بار غیر مجاز مستهلک شده است ساخت معادن و استفاده بیش از حد ظرفیت به راهها اسیب می رساند امیدواریم با تکنولوژی جدید و بازیافت آسفالت به کیفیت بهتری برسیم.
وی افزود: جاده قزوین، الموت، تنکابن باید تسریع شود و با حل مشکل محیط زیستی این پروژه و منابع محدود طرحها باید الویت بندی شود.
اسلامی تصریح کرد: باید دنبال یک ساختار نوین در بخش شبکه ریلی باشیم و با نگاه آینده نگری، بازار و اقتصاد جلو برویم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای راه آهن قزوین به رشت یک تست صحت نصب ریل انجام شده است اما هنوز آماده نیست و در اسفندماه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ادامه مترو هشتگرد به قزوین نیز افزود: در نظر است قطارهای حومه ای تهران به سایر نقاط ادامه یابد این قطارها ۴۰ درصد ترافیک شهری را کم کرده و در اولویت قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی روز جمعه در جلسه ای که در اداره راهداری شهرستان قزوین با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین برگزار شد، با اشاره به برفروبی راه های روستایی اظهار کرد: عملیات بازگشایی راه های روستاهایی باید با یک مدل با استانداران هماهنگ شود تا در مناطق دورافتاده با مشکل مواجه نشویم.
وی افزود: ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور وجود دارد که ۱۷۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی است که حجم زیادی است و نگهداری آن سنگین است.
اسلامی بیان کرد: در سال جاری اعتبار روستایی ۶۰ میلیارد تومان است که با این همه کار و بدهی دو تا سه هزار میلیارد تومانی جوابگوی نیازها نیست.
وی تصریح کرد: در بودجه ۹۸ یک مدل استانی تهیه شده که بودجه توسط استانداران فعال و واگذار شود تا بخش روستایی تقویت شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد معاونت ممکن نیست باید یک معاومت حذف شود تا مورد جدیدی دایر شود دنبال تمرکز بخشی در ستاد و اختیار بخشی به استانها هستیم که تحرک بیشتر شود.
وی ادامه داد: در طرح جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر یک تغییراتی دادیم و منتظر ابلاغ به استانها هستیم.
اسلامی یادآور شد: در کشور نه کنترل شهرسازی داریم و نه کنترل ساخت و اگر طرح جامع داریم باید طبق نقشه حرکت کنیم.
وی بیان کرد: متاسفانه با هرج و مرج در ساخت و ساز مواجهیم که باید کنترل شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه های استان گفت: بالاترین سرانه آزادراهی در قزوین است و باید برای بهسازی راههای اصلی استان قزوین نگاه ویژه داشته باشیم.
اسلامی اظهار کرد: سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که اصلاح آن ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات کافی هر چه سریعتر این پروژهها را به اتمام برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعریض شانه ها می تواند حوادث را کم کند باید با تامین منابع شریانهای اصلی چهاربانده شود.
وی اظهار کرد: پروژههای راهسازی جزو مهمترین پروژهها است که باید در این زمینه برای تامین سلامتی جان مردم تخصیص اعتبارات به شکل مستمر انجام شود تا بتوانیم سرعت اجرای این پروژهها را به حد قابل قبول و مطلوب برسانیم.
اسلامی بیان کرد: یک سری جاده ها بدلیل تردد بار غیر مجاز مستهلک شده است ساخت معادن و استفاده بیش از حد ظرفیت به راهها اسیب می رساند امیدواریم با تکنولوژی جدید و بازیافت آسفالت به کیفیت بهتری برسیم.
وی افزود: جاده قزوین، الموت، تنکابن باید تسریع شود و با حل مشکل محیط زیستی این پروژه و منابع محدود طرحها باید الویت بندی شود.
اسلامی تصریح کرد: باید دنبال یک ساختار نوین در بخش شبکه ریلی باشیم و با نگاه آینده نگری، بازار و اقتصاد جلو برویم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای راه آهن قزوین به رشت یک تست صحت نصب ریل انجام شده است اما هنوز آماده نیست و در اسفندماه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ادامه مترو هشتگرد به قزوین نیز افزود: در نظر است قطارهای حومه ای تهران به سایر نقاط ادامه یابد این قطارها ۴۰ درصد ترافیک شهری را کم کرده و در اولویت قرار دارد.