به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی باقری ظهر دوشنبه در همایش کاهش تلفات جاده ای با بیان اینکه شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در استان مازندران هستیم اظهار داشت: این درحالی که بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر سالانه به استان سفر می کنند.
وی برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس دانست و افزود: در سال ۹۳ تعداد متوفی و مصدومان ناشی از تصادفات ۴۱ درصد بود و امروز به حدود ۲۵ درصد رسیده است.
سرهنگ باقری با عنوان اینکه ۱۵ درصد تصادفات از ۱۸ تا ۲۰ شامگاه است افزود: بیشترین سن رانندگان در تصادفات ۱۸ تا ۳۰ سال است که ۴۰ درصد تصادفات را اختصاص می دهد و بیشترین عامل تصادفات را عابران پیاده ۲۸ درصد شامل می شود.
رئیس پلیس راهور مازندران، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر، سرعت را از جمله دلایل بیشترین تصادفات در استان برشمرد و افزود: ۲۸ درصد تصادفات را عابران پیاده و ۲۵ درصد را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند.
وی افزود: تامین تابلوهای رانندگی و خط کشی ها سبب شده تا شمار تلفات کاهش یابد و باید از این ظرفیت های ترافیکی برای کاهش حوادث بهره گیری بیشتری صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی باقری ظهر دوشنبه در همایش کاهش تلفات جاده ای با بیان اینکه شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در استان مازندران هستیم اظهار داشت: این درحالی که بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر سالانه به استان سفر می کنند.
وی برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس دانست و افزود: در سال ۹۳ تعداد متوفی و مصدومان ناشی از تصادفات ۴۱ درصد بود و امروز به حدود ۲۵ درصد رسیده است.
سرهنگ باقری با عنوان اینکه ۱۵ درصد تصادفات از ۱۸ تا ۲۰ شامگاه است افزود: بیشترین سن رانندگان در تصادفات ۱۸ تا ۳۰ سال است که ۴۰ درصد تصادفات را اختصاص می دهد و بیشترین عامل تصادفات را عابران پیاده ۲۸ درصد شامل می شود.
رئیس پلیس راهور مازندران، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر، سرعت را از جمله دلایل بیشترین تصادفات در استان برشمرد و افزود: ۲۸ درصد تصادفات را عابران پیاده و ۲۵ درصد را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند.
وی افزود: تامین تابلوهای رانندگی و خط کشی ها سبب شده تا شمار تلفات کاهش یابد و باید از این ظرفیت های ترافیکی برای کاهش حوادث بهره گیری بیشتری صورت گیرد.