کانال یوتیوب 888MF بهتازگی درگی بسیار جذاب و نفسگیر میان چهار نمونه از قدرتمندترین و سریعترین سوپراسپرتهای اروپایی برگزار کرده است. این چهار خودرو لامبورگینی اونتادور SV، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، فراری 812 سوپرفست و مکلارن 720S هستند. در ابتدا بهتر است مروری بر مشخصات فنی این چهار سوپراسپرت برتر حال حاضر دنیا داشته باشیم.
اوراکان پرفورمانته | اونتادور SV | مکلارن 720S | 812 سوپرفست | |
پیشرانه | 5.2 لیتری V10 | 6.5 لیتری V12 | 4 لیتری V8 | 6.5 لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 640 اسب بخار | 750 اسب بخار | 720 اسب بخار | 800 اسب بخار |
گشتاور | 600 نیوتن متر | 690 نیوتن متر | 770 نیوتن متر | 720 نیوتن متر |
ردلاین | 8500 rpm | 8500 rpm | 7500 rpm | 9000 rpm |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب |
صفر تا 96 | 3.1 ثانیه | 2.8 ثانیه | 2.9 ثانیه | 2.9 ثانیه |
صفر تا 200 | 8.9 ثانیه | 8.6 ثانیه | 7.8 ثانیه | 7.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 323 کیلومتر | 350 کیلومتر | 340 کیلومتر | 340 کیلومتر |
وزن | 1507 کیلوگرم | 1525 کیلوگرم | 1419 کیلوگرم | 1630 کیلوگرم |
قیمت | 238 هزار پوند | 315 هزار پوند | 208 هزار پوند | 253 هزار پوند |
اما پیش از برگزاری درگ اصلی، سه درگ دوبهدو بین خودروها برگزار شد. اولین درگ بین دو لامبورگینی بود که همانطور که انتظار میرفت، برادر بزرگتر یعنی اونتادور SV به لطف پیشرانهٔ دوازده سیلندر قویتر خود توانست اوراکان را مغلوب کند؛ اما این گاو خشمگین V12 در درگ دوم خود مغلوب اسب سرکش مارانلو شد. در همین حال، خوشحالی 812 سوپرفست هم زیاد طول نکشید زیرا در درگ سوم در برابر 720S قرار گرفت و از این غولکش بریتانیایی شکست خورد.
پس از انجام این درگهای دوتایی، نوبت به برگزاری جذابترین درگ یعنی مسابقهٔ اصلی میرسد. درگی حماسی که در خط شروع آن غرش گوشنواز چهار سوپراسپرت برتر دنیا سمفونی زیبایی ایجاد کرده است. البته با توجه به نتیجهٔ درگهای دوتایی، شاید بتوان نتیجهٔ این درگ را پیشبینی کرد زیرا درنهایت این مکلارن 720S است که زودتر از بقیه از خط پایان عبور میکند. پسازآن، دوازده سیلندرهای تنفس طبیعی یعنی 812 سوپرفست و اونتادور SV بترتیب مسافت 400 متر را طی میکنند و اوراکان پرفورمانته هم در جایگاه آخر قرار میگیرد. لازم به ذکر است که در این درگ هیچکدام از خودروها از سیستمهای لانچ کنترل خود استفاده نکردهاند که در صورت استفاده، احتمالاً تغییرات چشمگیری در نتیجه ایجاد میشد.