بیوگرافی و عکس های باربد بابایی مجری
بیوگرافی و عکس های باربد بابایی مجری بیوگرافی باربد بابایی باربد بابایی متولد بیستم شهریور ماه ۱۳۵۷ در تهران است و لیسانس مترجمی زبان عربی دارد. مجری شبکه های ماهواره ای ایران موزیک و مهاجر با تهیه کنندگی و مجری گری برنامه شب کوک در شبکه نسیم سیما این شب ها برنامه اجرا می کند. […] نوشته بیوگرافی و عکس های باربد بابایی مجری اولین بار در مجله...
بیوگرافی و عکس های باربد بابایی مجری
بیوگرافی باربد بابایی
باربد بابایی متولد بیستم شهریور ماه ۱۳۵۷ در تهران است و لیسانس مترجمی زبان عربی دارد.
مجری شبکه های ماهواره ای ایران موزیک و مهاجر با تهیه کنندگی و مجری گری برنامه شب کوک در شبکه نسیم سیما این شب ها برنامه اجرا می کند.
باربد بابایی در رده دوم مجریان خوشتیپ ایرانی طبق یک نظرسنجی اینترنتی قرار گرفته است.
خانواده بابایی
پدرش در گذشته در خارج از کشور رستوران دار بود.
همسر باربد بابایی
باربد بابایی ازدواج کرده و صاحب دو دختر ۱۶ ساله که دوقلو می باشند با نام های آیلین و شایلین است.
مدتی بود که شایعه شده بود غزل حشمت همسر او است اما این شایعه درست نیست. باربد بابایی و غزل حشمت بعنوان همکار مدتی مجری گری برنامه کودک را برعهده داشتند و شایعه ازدواج این دو بر اساس اون برنامه شکل گرفته، که کذب است.
شغل های دیگر
به عنوان شغل دوم با یکی از دوستان خود در هامبورک دفتر موسیقی و تهیه کنندگی و برگزاری کنسرت دارد.
هنگامی که آقای مجری ۱۹ سال بیشتر سن نداشت و مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد بود اقدام به تشکیل یک گروه تئاتری کرد و تقریبا ۳ سال به فعالیت در این گروه پرداخت.
شروع فعالیت بازیگری
فعالیت بازیگری این مجری در سال ۷۹ با سریال روزهای بیاد ماندنی که از شبکه ۱ سیما پخش می شد استارت خورد.
ایشان در یک مقطع قصد داشت در تلویزیون ایران برنامه موسیقی راه بیندازد که با اینکه مجوز ارشاد را نیز کسب کرده بود اما در نهایت به سرانجام نرسید.
خوانندگی
این مجری دستی هم در خوانندگی دارد اما نه به صورت حرفه ای. ایشان به واسطهی حضور در فیلمی، گیتار زدن را فرا می گیرد و همچنین در اکثر برنامه هایی هم که مجری بود، خواننده تیتراژ آن برنامه هم بوده است.
مصاحبه با باربد بابایی
به عنوان سئوال اول، انتقادی را مطرح میکنم که تا به حال هم پاسخ درستی به آن داده نشده است. اینکه آیا «شبکوک» به این دلیل توسط صدا و سیما ساخته شد تا تلویزیون هم یک «آکادمی گوگوش» داشته باشد؟
این سئوال را باید از مدیران صدا و سیما بپرسید، چون ما در بُعد کلان قضیه که نمیدانیم چه اتفاقاتی افتاده است، اما آنچه که از طرف خودمان میتوانم بگویم این است که ما این طرح را چند سال پیش به شبکه ۳ پیشنهاد دادیم. دقیقاً سال ۱۳۸۷ بود.
در آن سال شبکههای ماهوارهای به این تعداد فعال نبودند و برای برنامهای هم که اشاره کردید، هنوز شبکهاش راهاندازی نشده بود. در آن زمان ضرورت راهاندازی برنامهای دربارهی خوانندگی در صدا و سیما احساس نمیشد.
واقعیت این است که این نوع مسابقات در تمام دنیا اجرا میشوند. بعضی از آنها آکادمی هستند، به این معنا که از همان پلهی اول با شرکتکنندگانشان به صورت آکادمیک تمرین میکنند. بعضیها فقط Talent Show هستند، یعنی فقط استعدادیابی میکنند. برنامهی ما در واقع اصلاً آکادمی نیست، بلکه Talent Show است که فارسی آن میشود استعدادیابی خوانندگی. طرحی که از سال ۱۳۸۷ در زونکن شبکه ۳ موجود است
آن طرح هم از شما بود؟
بله، آن موقع شبکه ۳ احساس نمیکرد باید چنین چیزی را داشته باشد تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به شبکه نسیم رسیدیم. در سال ۱۳۹۰ وقتی من و آقای دمیرچی برای ارائهی این طرح به سراغ «شبکه نسیم» رفتیم، به ما گفتند یک برنامهی آنالیزی راجع به موسیقی بسازید که در حوزهی ترانه، آهنگسازی و… تحلیلی کند و بین آنها هم آهنگهایی را که مردم به صورت پیامکی درخواست میکنند پخش کنید.
و بدین ترتیب سری اول برنامهی «شبکوک» ساخته شد.
یاربد بابایی: بله، ما ۱۶۸ قسمت با آن عنوان رفتیم. به امید اینکه این برنامه را بتوانیم انجام بدهیم.
این نکتهای که میگویید درست است، ولی انتقادی که وجود دارد این است که «آکادمی گوگوش» با سه داور راه افتاد و «شبکوک» هم در ابتدا سه داور داشت. بعد «استیج» با چهار داور آمد و «شبکوک» هم چهار داوره شد. همچنین در «استیج» داورها با شرکتکنندهها تمرین میکردند، «شبکوک» هم عیناً همین کار را کرد.
اولاً ما با سه داور شروع کردیم و اصلاً هم قرار نبود چهار داور شود. این قسمت را مردم نمیدانند. یکی از دفاتری که باید با آن ارتباط برقرار میکردیم، دفتر محترم موسیقی سازمان بود و طبیعتاً آثاری که ما در «شبکوک» اجرا میکنیم باید مورد تأیید این دفتر باشد.
ما سر این مقوله برای اینکه به چالش برنخوریم و یکموقع از خطوط خارج نشویم، خودمان از دفتر محترم موسیقی درخواست کردیم به ما کارشناس بدهد که سر صحنه باشد و در لحظه، اگر قرار شد کاری را اجرا کنیم و فرصت بوروکراسی اداری را نداشتیم، این کارشناس نمایندهی دفتر موسیقی باشد و همانجا تصمیم بگیرد. نمایندهی دفتر موسیقی قرار بود بیاید و به عنوان ناظر در صحنه حضور داشته باشد.
وقتی سازمان آقای «فرهاد برنجان» را معرفی کرد، دیدیم ایشان ۲۵ سال است در حوزهی موسیقی فعالیت میکند، مؤلف کتاب آهنگسازی است. ما دیدیم ایشان قابلیتهایی که جلوی دوربین بیاید را دارد. پس چرا به عنوان ناظر بنشیند؟ بیاید و به عنوان داور حضور یابد.
آقای بابایی! اولین حاشیهای که به «شبکوک» وارد شد و قطعا ترکشهایاش به شما هم خورد این بود که میگفتند باربد بابایی در شبکههای ماهوارهای اجرا داشته و حالا چرا باید برنامهای را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرا کند؟
این قضیه مربوط به ده سال پیش و کاملاً نخنما شده است. الان ۳۷ سال دارم و ۲۰ سال در حوزه هنر کار کردهام. شروع کارم هم از تالار مولوی و تئاتر و بعد در رسانه ملی با سریال بوده است. سیزده چهارده سال پیش که بحث تلهفیلمهای سوپرمارکتی مطرح شد، تلهفیلمهای مختلفی را بازی کردم. من هم مثل بسیاری از هنرمندانی که به فستیوالهای خارج از کشور میروند یا فیلمی بازی میکنند که میگویند نباید بازی میکردم و یا مثل هنرمندانی که با شبکهای مصاحبه میکنند که نباید میکردند، دچار حاشیههایی بودهام.
قطعاً من هم در کارنامه هنریام مثل خیلی از هنرمندها اشتباهاتی داشتهام. هیچکس نمیتواند بگوید من اشتباه نکردهام. ده سال پیش سوژهای برایام اتفاق افتاد، ولی در همین پنج ماه گذشته برای دو سه هنرمند سوژههایی وجود داشت که اگر من میکردم شاید اتفاق بسیار وحشتناکی برایام میافتاد.
شاید اگر بعضیهای دیگر آن سوژهها را درست میکردند، مادامالعمر ممنوعالکار میشدند. من در کارنامه هنریام در جاهایی کار کردهام که بعضی جاها کاملاً درست و برخیهایشان اشتباه بوده است.
آقای بابایی چرا به شبکههای ماهوارهای خارج از کشور نرفتید؟
هم من و هم آقای دمیرچی سالهاست علاوه بر برنامهسازی، در حوزهی موسیقی تهیهکننده هم هستیم. نکته قابل توجه این است که تجربه زندگی در اروپا را دارم، ولو برای مدتی کوتاه. هر کسی خودش را خوب میشناسد. اگر در بهترین کشور دنیا یکی دو ماه بمانم، و بدانم دیگر نمیتوانم به کشور خودم برگردم، قطعاً میمیرم.
اگر بدانم میتوانم بروم و برگردم، شاید بتوانم ادامه بدهم، ولی اگر بدانم دیگر نمیتوانم برگردم کارم تمام است. این حرفی که میزنم خارج از شعار است، چون آدم رکی هستم. بهطور قطع و یقین میگویم کسانی که ناچارند در خارج از کشور زندگی کنند، مربوط به هر قشر و طبقهای که باشند، حالشان چندان خوب نیست.
اما به عنوان جمله آخر، اشتباهاتی در کار هنریام داشتهام، ولی در برنامهای که ساختم به هیچ عنوان اشتباه نداشتم، چون ۹۰ درصد خوانندههایی که الان معروف هستند، اولین بار در کنار من شناسانده شدند. فرزاد فرزین، بابک جهانبخش، مهدی یغمایی، محمد علیزاده، رضا صادقی و… را اولین بار مردم در همان فضایی که نام بردید، در کنار من دیدند و با آنها مصاحبه کردم.
همه این عزیزان هم یکسری اذیتها شدند تا اجازه فعالیت گرفتند، اما در ۱۳۰۰ برنامهای که در آن فضا ساختم، هیچ اشتباهی نکردم، چون دقیقاً بر اساس قوانین کشور خودم جلو رفتم، چون در اینجا زندگی میکردم. اشتباهم در انتخاب محل کارم بوده است که بابت آن اشتباه پنج شش سال کل فعالیتهای تلویزیونیام متوقف شدند و فقط در حوزه موسیقی فعالیت میکردم.