راهکارهای نوین برای توسعه بیمه عمر
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بیمههای زندگی در کشور، به دلایل عدم رشد این رشته به میزان مورد انتظار اشاره و خاطرنشان کرد: بایـد محصـولات جدیـد بیمه هـای زندگـی توسـط بخش هـای فنـی تولیـد شـود کـه قابلیـت فروش توسـط شـبکه بازاریابـی و اسـتفاده بـرای مشـتریان داشته باشد.
به گزارش بنکر (Banker)،احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، افزود: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفهای منطبق بر سـرفصلهای اسـتاندارد است.
به گفته او، تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـکهای موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.
عضو انجمن حرفهای صنعت بیمه افزود: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس میتوان ارائه محصـولات جدیـد بیمهای متناسـب با شناسـایی نیازهای مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبردهای مهم این حوزه دانست.
ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش آی سی تی و فاوای شرکتهای بیمه اشاره و تاکید کرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این دو موضوع، به هر یک از آنها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.
به گفته وی، باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـة محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.
ضرابیه همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامههای ۵۴، ۵۷ و ۶۰ و پررنگ شدن بخش بیمههای زندگـی در آنها تاکید کرد و گفت: ورود استارت آپها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آنها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.