به گزارش خبرنگار مهر، همه چیز برای بازگشایی رسمی پیست بین المللی اسکی دیزین فراهم است. وسیعترین پیست اسکی خاورمیانه که البته ابهاماتی در خصوص استاندارد قله آن وجود دارد.
صرف نظر از بحث استاندارد داخلی پیست اسکی دیزین موضوع مهم دیگر راه های رسیدن به این پیست است که یکی از دو راه آن جاده قدیمی شمشک به دیزین است. جاده ای که علیرغم تلاش های بسیار هنوز به ایمنی مطلوب نرسیده و در فصل سرما همواره ریسک خطر بالایی دارد.
مدتی پیش احمد بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات در نامه ای به مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران از غیرایمن بودن این جاده و خطرات موجود از جمله احتمال سقوط بهمن و سنگهای معلق خبر داده بود. جاده شمشک به دیزین مدتی با همین اخطارها مسدود ماند تا جلسات آشکار و نهان مسئولان پیست اسکی، استانداری و شورای تامین موجب بازگشایی مجدد این جاده بحث برانگیز شد.
بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پرونده این جاده در حال بررسی است. فعلا به صورت موقت بازگشایی شده است اما در مواقع خطرساز و بارش برف مسدود می شود.
شانه خالی کردن مسئولان پیش از حوادث احتمالی خطرناک
اگچه سولقانی مدیر پیست بین المللی دیزین نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اعلام کرد که در روزهای بارش برف و احتمال خطر مثل روز جمعه هفته گذشته جاده بسته می شود، ولی بازگشایی محور شمشک به دیزین حتی از سوی راهنمایی و رانندگی هم تایید نشده است.
یگان عملیات کنترل ترافیک بزرگراه های کشور اواخر آذرماه در نامه ای به اداره راهداری و حمل و نقل شمیرانات اعلام کرده است که ایمنی جاده مذکور به هیچ وجه مورد تایید نیست و کلیه تعهدات حقوقی، کیفری و مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده بهره بردار پیست دیزین و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.
با این حساب یا جاده شمشک به دیزین غیر ایمن و خطرناک است که باید تا زمان رفع همه موارد خطرساز مسدود شود و یا استاندارد و ایمن است که البته این همه بروکراسی و شانه خالی کردن های متوالی خود گویای چیزی غیر از آن است.
به گزارش خبرنگار مهر، همه چیز برای بازگشایی رسمی پیست بین المللی اسکی دیزین فراهم است. وسیعترین پیست اسکی خاورمیانه که البته ابهاماتی در خصوص استاندارد قله آن وجود دارد.
صرف نظر از بحث استاندارد داخلی پیست اسکی دیزین موضوع مهم دیگر راه های رسیدن به این پیست است که یکی از دو راه آن جاده قدیمی شمشک به دیزین است. جاده ای که علیرغم تلاش های بسیار هنوز به ایمنی مطلوب نرسیده و در فصل سرما همواره ریسک خطر بالایی دارد.
مدتی پیش احمد بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات در نامه ای به مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران از غیرایمن بودن این جاده و خطرات موجود از جمله احتمال سقوط بهمن و سنگهای معلق خبر داده بود. جاده شمشک به دیزین مدتی با همین اخطارها مسدود ماند تا جلسات آشکار و نهان مسئولان پیست اسکی، استانداری و شورای تامین موجب بازگشایی مجدد این جاده بحث برانگیز شد.
بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پرونده این جاده در حال بررسی است. فعلا به صورت موقت بازگشایی شده است اما در مواقع خطرساز و بارش برف مسدود می شود.
شانه خالی کردن مسئولان پیش از حوادث احتمالی خطرناک
اگچه سولقانی مدیر پیست بین المللی دیزین نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اعلام کرد که در روزهای بارش برف و احتمال خطر مثل روز جمعه هفته گذشته جاده بسته می شود، ولی بازگشایی محور شمشک به دیزین حتی از سوی راهنمایی و رانندگی هم تایید نشده است.
یگان عملیات کنترل ترافیک بزرگراه های کشور اواخر آذرماه در نامه ای به اداره راهداری و حمل و نقل شمیرانات اعلام کرده است که ایمنی جاده مذکور به هیچ وجه مورد تایید نیست و کلیه تعهدات حقوقی، کیفری و مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده بهره بردار پیست دیزین و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.
با این حساب یا جاده شمشک به دیزین غیر ایمن و خطرناک است که باید تا زمان رفع همه موارد خطرساز مسدود شود و یا استاندارد و ایمن است که البته این همه بروکراسی و شانه خالی کردن های متوالی خود گویای چیزی غیر از آن است.