معمولاً انتظار نداریم پیکاپ هایی همچون نیسان تایتان و تویوتا توندرا TRD Pro در مسابقات درگ شرکت کنند زیرا هیچیک از آنها در خط مستقیم عملکرد خیرهکنندهای ندارند؛ اما خب اگر به هر دوی این پیکاپ های ژاپنی دسترسی داشته باشید دلیلی برای تخت گاز نرفتن با آنها وجود ندارد!
تویوتا از پیشرانهی 8 سیلندر 5.7 لیتری با قدرت 381 اسب بخار و گشتاور 544 نیوتون متری استفاده کرده و گیربکس آن از نوع 6 سرعته اتوماتیک است. مدل TRD Pro به خاطر سیستم اگزوز متفاوتی که دارای دو خروجی کرومی تیره است شناخته میشود. این اگزوز باعث ایجاد صدایی گیراتر مخصوصاً در مقایسه با پیشرانهی تایتان میشود.
از طرف دیگر تایتان را با پیشرانهی 8 سیلندر 5.6 لیتری داریم که قدرت 390 اسبی و گشتاور 534 نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود.
با این تفاسیر میبینیم که هر دو پیکاپ مشخصات تقریباً مشابهی داشته و البته نمیتوان در مسابقه درگ هم یکی از آنها را برنده مطلق دانست. میتوان گفت برندهی نهایی بین این پیکاپ های سنگین را مهارت راننده تعیین میکند.
باید اذعان کرد نیسان در مسابقه اول با فاصلهای اندک پیروز میشود. ظاهراً یک دنده بیشتر این پیکاپ باعث شده تایتان دست برتر را داشته باشد. این خودرو در ابتدا اندکی پیش میافتد اما در خط پایان تنها نصف طول یک خودرو با حریف هموطن فاصله دارد.
علاوه بر مسابقه درگ برگزار شده، توندرا TRD Pro در تست دیگری هم شرکت میکند که در آن پیکاپ یاد شده تا شیب 20 درجه رانده میشود و لاستیکهای عقب سمت راننده از زمین بلند میشود. این پیکاپ واقعاً منعطف بوده و میتواند دیگر محصولات آفرود همچون نیسان تایتان Pro-4X، رم ربل و جی ام سی سیرا AT4 را شکست دهد.