به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفتوگو با مردم» نوشته آریان رضائی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۰ دی ماه با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله رضا گوران، کیومرث مرادی و حمیدرضا نعیمی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.
کتاب «مونو/ شورایی و گفتوگو با مردم» به نویسندگی آریان رضائی که در ۲۲۶ صفحه برای مخاطبان عرضه شده حاصل ۷ سال از تجربیات گروه «مونو/شورایی» در زمینه تئاتر تعاملی و کار و پژوهش روی روشهای تئاتری آگوستوبوآل کارگردان برزیلی است.
آریان رضائی در مقدمه این کتاب نوشته است:
«تئاتر مونو/ شورایی دریچهای نو و رویکردی نوین برای آنالیز و بازخوانی دوباره تئاتر ستمدیدگان در ایران است. جریانی که با تلقیهای نادرست از روشهای آگوستو بوآل و ابهامات موجود مبارزه و از هر نوع سکوت و عزلت پرهیز میکند تا همه صدای مردم را در تئاتر بشنوند؛ راه را بر انکار تئاتر ستمدیدگان میبندد و در عینحال قابلیتها و کاربردهای بیشمار و البته ناگفته و ناشناخته آن را نمایان میسازد.
تئاتر ستمدیدگان فقط یک تئاتر خیابانی رایج نیست؛ بلکه جادوی آن میتواند همه فضاهای موجود از کافه و آپارتمان تا پلاتو و تماشاخانههای حرفهای تئاتر را منقلب کرده و هر جایی را به فضای زیباییشناختی و بستری برای توانمند سازی مردم تبدیل کند.»
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفتوگو با مردم» نوشته آریان رضائی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۰ دی ماه با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله رضا گوران، کیومرث مرادی و حمیدرضا نعیمی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.
کتاب «مونو/ شورایی و گفتوگو با مردم» به نویسندگی آریان رضائی که در ۲۲۶ صفحه برای مخاطبان عرضه شده حاصل ۷ سال از تجربیات گروه «مونو/شورایی» در زمینه تئاتر تعاملی و کار و پژوهش روی روشهای تئاتری آگوستوبوآل کارگردان برزیلی است.
آریان رضائی در مقدمه این کتاب نوشته است:
«تئاتر مونو/ شورایی دریچهای نو و رویکردی نوین برای آنالیز و بازخوانی دوباره تئاتر ستمدیدگان در ایران است. جریانی که با تلقیهای نادرست از روشهای آگوستو بوآل و ابهامات موجود مبارزه و از هر نوع سکوت و عزلت پرهیز میکند تا همه صدای مردم را در تئاتر بشنوند؛ راه را بر انکار تئاتر ستمدیدگان میبندد و در عینحال قابلیتها و کاربردهای بیشمار و البته ناگفته و ناشناخته آن را نمایان میسازد.
تئاتر ستمدیدگان فقط یک تئاتر خیابانی رایج نیست؛ بلکه جادوی آن میتواند همه فضاهای موجود از کافه و آپارتمان تا پلاتو و تماشاخانههای حرفهای تئاتر را منقلب کرده و هر جایی را به فضای زیباییشناختی و بستری برای توانمند سازی مردم تبدیل کند.»