وضعیت خوراک و پوشاک ایرانی‌ها در سال 96


وضعیت خوراک و پوشاک ایرانی‌ها در سال 96

مرکز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف برخی از اقلام خوراکی و طرح فرهنگ رفتاری خانوار را در سال 96، مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف برخی از اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ را اعلام کرد.

٩.٧٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر، در هفته شیر مصرف می کرده اند. این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است.

٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال١٣٩٦در هفته میوه مصرف کرده‌اند.

حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال ١٣٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذی بیرون از منزل مصرف کرده بودند.

سرانه مصرف برخی از اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ به شرح زیر بوده است:

وضعیت خوراک و پوشاک ایرانی‌ها در سال 96

تاثیر تبلیغات صدا و سیما در ۰.۲ درصد از افراد برای خرید پوشاک

همچنین این مرکز، طرح فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران در سال ١٣٩٦ را نیز بررسی کرد.

بر این اساس، تماشای ویترین ها فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیش‌تر اظهار نموده‌اند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده اند.

١.٣ درصد بر اساس تبلیغات محیطی، ٧ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٦.٢ درصد مطابق مد در جامعه، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.٧ درصد با توجه به شبکه های اجتماعی، ٠.١ درصد بر اساس برنامه های ماهواره‌ای و ٣.٣درصد به سایر روش‌ها پوشاک خود را انتخاب کرده اند.

اولویت ٣٤.٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٦ درصد پوشاک خارجی بوده است.

برای ٥٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف برخی از اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ را اعلام کرد.

٩.٧٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر، در هفته شیر مصرف می کرده اند. این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است.

٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال١٣٩٦در هفته میوه مصرف کرده‌اند.

حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال ١٣٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذی بیرون از منزل مصرف کرده بودند.

سرانه مصرف برخی از اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ به شرح زیر بوده است:

وضعیت خوراک و پوشاک ایرانی‌ها در سال 96

تاثیر تبلیغات صدا و سیما در ۰.۲ درصد از افراد برای خرید پوشاک

همچنین این مرکز، طرح فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران در سال ١٣٩٦ را نیز بررسی کرد.

بر این اساس، تماشای ویترین ها فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیش‌تر اظهار نموده‌اند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده اند.

١.٣ درصد بر اساس تبلیغات محیطی، ٧ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٦.٢ درصد مطابق مد در جامعه، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.٧ درصد با توجه به شبکه های اجتماعی، ٠.١ درصد بر اساس برنامه های ماهواره‌ای و ٣.٣درصد به سایر روش‌ها پوشاک خود را انتخاب کرده اند.

اولویت ٣٤.٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٦ درصد پوشاک خارجی بوده است.

برای ٥٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود ندارد.

کد خبر 4514938


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!