فورد موندئو فیس لیفت در نمایشگاه خودروی بروکسل 2019 معرفی شد. این خودرو از بهروزرسانیهایی در بخشهای طراحی، تکنولوژی و پیشرانهها سود میبرد.
موندئو برای اولین بار بهصورت استیشن هیبریدی عرضه شده و دارای پیشرانهی 2 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی 1.4 کیلووات ساعتی میباشد. این مجموعه قدرت ترکیبی 187 اسب بخاری داشته و به گیربکس اتوماتیکی متصل شده که عملکرد واحد CVT را شبیهسازی میکند.
موندئو هیبرید به تکنولوژی ترمز احیا شونده مجهز شده که به تحقق مصرف سوخت 4.4 لیتری در هر صد کیلومتر کمک میکند. همچنین سیستم تهویه مطبوع برقی نیز باعث کاهش فشار روی پیشرانه میشود. یک سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز نیز وجود دارد که باعث گرم شدن سریعتر کابین میشود.
فورد موندئو واگن هیبرید فضای بار 403 لیتری در پشت صندلیها داشته و فضای ذخیرهی اضافی نیز زیر کف خودرو تدارک دیده شده است. با تا شدن صندلیها فضای بار به 1508 لیتر افزایش مییابد.
اما این خانواده از پیشرانهی جدید 2 لیتری اکوبلو دیزل سود میبرد. این پیشرانه سه قدرت 120، 150 و 190 اسبی داشته که قویترین نسخه را میتوان با گیربکس جدید 8 سرعته اتوماتیک همراه کرد. البته کمتوانترین پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه میشود. مشتریان میتوانند این پیشرانه را با سیستم چهار چرخ محرک هم سفارش دهند.
در خانوادهی بهروز شدهی فورد موندئو کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت/استاپ، محدودکننده سرعت و تشخیص علائم ترافیکی نیز به چشم میخورد.
فورد از بهبود نمای ظاهری موندئو هم غافل نبوده و تریم های تیتانیوم، ST-Line و ویگنیل را با ویژگیهای متمایزی عرضه میکند. هر نسخه دارای جلوپنجره جدید با میلههای کرومی افقی در تریم تیتانیوم، ظاهر مشکی در تریم ST-Line و حالت V شکل در تریم ویگنیل میباشد.
بخش پایینی جلوپنجره نیز با دو مه شکن جدید احاطه شده و چراغهای عقب نیز از نوع C شکل هستند. رینگهای 17 و 18 اینچی جدید، آپشن رینگهای 19 اینچی با ظاهر متفاوت و رنگهای بدنهی جدید نیز تکمیلکنندهی تغییرات ظاهری هستند.
داخل کابین نیز دستهدنده چرخشی برای مدلهای مجهز به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تعبیه شده است. این امر باعث افزایش فضای کنسول مرکزی شده و در این بخش پورت USB هم دیده میشود. از دیگر تغییرات کابین میتوان صندلیهای پارچهای جدید، عناصر دکوراتیو و دستگیرههای درب متفاوت را نام برد.