تبلیغات کنکور با مخاطبانشان صادق باشند
حسین ساری درباره حجم تبلیغات مؤسسههای آموزشی کنکور در تلویزیون بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، حجم برنامههای کنکوری در شبکههای تلویزیون نصف شده و به 50 درصد رسیده است؛ از زمانشان کاسته شده اما ممکن است ببینیم یک کارشناس در دو برنامه حضور دارد و این مساله به این دلیل است که برخی از شبکهها قراردادهایی با برخی موسسات دارند که ممکن است...
حسین ساری درباره حجم تبلیغات مؤسسههای آموزشی کنکور در تلویزیون بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، حجم برنامههای کنکوری در شبکههای تلویزیون نصف شده و به ۵۰ درصد رسیده است؛ از زمانشان کاسته شده اما ممکن است ببینیم یک کارشناس در دو برنامه حضور دارد و این مساله به این دلیل است که برخی از شبکهها قراردادهایی با برخی موسسات دارند که ممکن است کارشناسشان مشابه باشد. او ادامه داد: باید واقعیت را بپذیریم که در کشور ما جمعیت زیادی یعنی بیش از یک میلیون نفر به همراه خانوادههایشان دغدغه کنکور را دارند؛ بنابراین اگر بخواهیم برنامههای کنکور را نادیده بگیریم شاید اصولی نباشد.ساری درباره محتوای برخی از این برنامهها بیان کرد: مهم این است که نظارت دقیقی از طرف مراجع خاصی وجود داشته باشد که یکی از آنها آموزش و پرورش است که میتواند بر محتوای آموزشی این برنامهها و محصولات آنها نظارت کند. اگر مصداق کیفی برای تولید این محصولات ایجاد شود نباید نگران تبلیغ آن در برنامههای مختلف باشیم. وی گفت: بسیاری محصلان ما در مرحله کنکور هستند بنابراین شاید حذف و نادیده گرفتن این بخش از مخاطبان و فعالان حوزه کنکور ممکن است امکان ناپذیر بوده و درست نباشد.مدیر سابق شبکه آموزش بیان کرد: در هر تبلیغ در وهله اول به درآمدزایی توجه میشود. تبلیغ محصولی که مشکلی را ایجاد نکند و مورد تایید ناظران باشد، ایرادی ندارد؛ البته کمیت هم مورد نظر است که با تدبیر معاون سیما و کاهش تبلیغات به نصف میزان قبلی، تا حدی کنترل میشود.