به گزارش ایسنا، بنابر اعلام جابویژن ، در این نمایشگاه فرصتی فراهم شده بود تا سازمانها با موقعیتهای شغلی خود حاضر شوند و با تعداد زیادی از کارجویان ملاقات و بر اساس نیازهایی که دارند نسبت به جذب آنها اقدام کنند. ضمناً برندهایی بزرگی همچون همراه اول، دیجی کالا، اسنپ، همکاران سیستم، آپ، بیمه سامان، داروسازی دکتر عبیدی، کانون ایران نوین، هایپرمی، یکتانت، شکلات فرمند، تیپاکس، فناوران اطلاعات خبره، سایه سمن، گروه صنعتی بهشهر، فناپ ، داتین ، هیربدان، کارگزاری مفید و شرکتهای بینالمللی BAT، پارس حیات، صافولا، کوبل دارو و آدوراطب و … حضور داشتند و نمایشگاه را به یک رویداد رقابتی برای کارفرمایان و کارجویان تبدیل کرده بودند.
۶ هزار متقاضی کار
به گفته مسئولان جاب ویژن، در این دوره از نمایشگاه بیش از ۶۹ هزار رزومه، توسط ۶ هزار نفر برای فرصتهای شغلی مختلف ارسال شد. با توجه به تنوع موقعیتهای شغلی ارائه شده از جانب کارفرمایان این امید وجود دارد که بیشتر این افراد مشغول به کار شوند.
برگزاری کارگاههای آموزشی رایگان برای کارجویان
در دومین نمایشگاه کار ایران بیش از ۱۵ کارگاه رایگان نیز برای شناخت بیشتر کارجویان نسبت به بازار کار و مهارتهایی که باید در مسیر شغلی خود کسب کنند تا بتوانند موفقتر باشند، توسط مدیران منابع انسانی سازمانهای حاضر در نمایشگاه ارائه شده بود. کارگاههایی نظیر تحول دیجیتال و فرصتهای کاری پیش رو در اپراتورهای موبایل، کمپین تبلیغاتی مؤثر، راه خودتو پیدا کن، کسب و کار تلکام و شایستگیهای مورد نیاز، رسیدن به اشتغال قطعی در مجموعههای بزرگ داخلی و… که سعی در افزایش مهارت کارجویان داشتند.
معیارهای جذب نیرو در هایپرمی
حدیث کیان، رئیس منابع انسانی هایپرمی درباره هدف این شرکت برای حضور در این نمایشگاه به ایسنا گفت: ما برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف عمده داشتیم. هدف اول ما توسعه جایگاه کارفرمایی هایپرمی و هدف دوم ما برقراری ارتباط با کارجویان و دستیابی به اطلاعات آنها برای آنالیز و جذب در فروشگاههای در حال تاسیسمان بوده است.
وی درباره ملاکهای این شرکت برای جذب نیروی انسانی گفت: شایستگیهای اصلی مورد نیاز هر شغل معیار هایپرمی برای جذب کارجویان است. همه افراد سابقه کار ندارند و به این دلیل ملاک جذب ما در منابع انسانی سابقه کار نیست. ما برای جذب نیرو افراد را بر اساس شایستگیهای شغل جذب میکنیم و در طرحهایی که داریم به توسعه و رشد آنها کمک میکنیم.
جذب نیرو در سامانه خدماتی
مجتبی حسینی مدیر و مؤسس اپلیکیشن تمام درباره شرکت در این نمایشگاه به ایسنا گفت: اپلیکیشن تمام جامعترین اپلیکیشن درخواست خدمات در کشور است و به شکلی که ما در ۱۲۰ حوزه خدمات متنوعی را در یک اپلیکیشن جا دادهایم و مردم میتوانند از این طریق خدمات خود را ثبت و با متخصصان ما در ارتباط باشند. ما اهداف متفاوتی برای شرکت در نمایشگاه داشتیم که یکی از آنها جذب نیرو و یکی هم معرفی سامانه و مجموعه تمام بودهاست. نمایشگاه هم به خوبی برگزار شد و جوانان مستعدی در این دوره حضور داشتند.
ادیتور: زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری