به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدحسن زدا در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات بسته حمایتی با اشاره به اینکه تاکنون به حدود ۱۰ میلیون نفر از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت میکردند و سرپرست خانوار نیز بودند، بسته حمایتی ارائه شده است، گفت: افراد معترض با داشتن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* ارسال کنند و همچنین و درصورت دارا بودن شماره ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* بفرستند و همچنین می توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
وی گفت: قطعا پیگیریهای لازم انجام می شود و چنانچه واجد شرایط باشند، بسته حمایتی به آنها اختصاص پیدا میکند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تصمیمگیرنده در خصوص اینکه چه کسانی مشمول بسته حمایتی هستند با سازمان تأمین اجتماعی نیست؛ افزود: لیست اولیهای که ما استخراج کردیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افرادی بودند که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی داشتند مشمول این بسته میشدند ولی بعد از همپشوانی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر این بسته حمایتی پرداخت شد.
زدا با اشاره به اینکه بعضی از اعتراضات را پیگیری کردیم گفت: به عنوان مثال یک شرکت ذغالسنگ به دلیل مغایرتی که وجود داشت، ۳۲۰ نفر از افراد واجد شرایط دریافت بسته حمایتی در این شرکت بودند که مبلغ مورد نظر به حسابشان واریز نشده بود که با پیگیریهای انجامشده به این تعداد نیز بسته حمایتی تعلق گرفت.
به گفته وی، به محض اینکه ایرادات واریز بسته حمایتی را دریافت کنیم در کمترین زمان ممکن پرداختی های لازم انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه واریز بسته حمایتی ادامه دارد و در موردهای بعدی هم این بسته به واجدین شرایط تعلق خواهد گرفت ادامه دارد : قطعا کسانی که واجد شرایط باشند و از قلم افتادهاند با تأمین منابع مالی جبران خواهیم کرد.
وی همچنین به بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارد و از سوی دیگر شهرداری هم حدود ۲۰ میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلبکار است که سازوکار آن در حال انجام است که اقدامات لازم را برای تسویه مطالبات انجام دهیم.
وی گفت: در فاز مدیریتی جدید در انتظار عملکرد مدیریت جدید شهرداری تهران هستیم و مذاکراتی نیز با معاونت اداری و مالی شهرداری صورت گرفته است. از سوی دیگر سازمان تأمین اجتماعی به شهرداری تهران بدهی اندکی دارد که متأسفانه بعضی از واحدهای زیر مجموعه شهرداری برای شعبات تأمین اجتماعی و شهروندان مزاحمتی ایجاد میکنند و ما دوست نداریم که به دلیل داشتن مطالبات موجب اذیت شدن مردم شویم.
به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدحسن زدا در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات بسته حمایتی با اشاره به اینکه تاکنون به حدود ۱۰ میلیون نفر از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت میکردند و سرپرست خانوار نیز بودند، بسته حمایتی ارائه شده است، گفت: افراد معترض با داشتن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* ارسال کنند و همچنین و درصورت دارا بودن شماره ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* بفرستند و همچنین می توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
وی گفت: قطعا پیگیریهای لازم انجام می شود و چنانچه واجد شرایط باشند، بسته حمایتی به آنها اختصاص پیدا میکند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تصمیمگیرنده در خصوص اینکه چه کسانی مشمول بسته حمایتی هستند با سازمان تأمین اجتماعی نیست؛ افزود: لیست اولیهای که ما استخراج کردیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افرادی بودند که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی داشتند مشمول این بسته میشدند ولی بعد از همپشوانی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر این بسته حمایتی پرداخت شد.
زدا با اشاره به اینکه بعضی از اعتراضات را پیگیری کردیم گفت: به عنوان مثال یک شرکت ذغالسنگ به دلیل مغایرتی که وجود داشت، ۳۲۰ نفر از افراد واجد شرایط دریافت بسته حمایتی در این شرکت بودند که مبلغ مورد نظر به حسابشان واریز نشده بود که با پیگیریهای انجامشده به این تعداد نیز بسته حمایتی تعلق گرفت.
به گفته وی، به محض اینکه ایرادات واریز بسته حمایتی را دریافت کنیم در کمترین زمان ممکن پرداختی های لازم انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه واریز بسته حمایتی ادامه دارد و در موردهای بعدی هم این بسته به واجدین شرایط تعلق خواهد گرفت ادامه دارد : قطعا کسانی که واجد شرایط باشند و از قلم افتادهاند با تأمین منابع مالی جبران خواهیم کرد.
وی همچنین به بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارد و از سوی دیگر شهرداری هم حدود ۲۰ میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلبکار است که سازوکار آن در حال انجام است که اقدامات لازم را برای تسویه مطالبات انجام دهیم.
وی گفت: در فاز مدیریتی جدید در انتظار عملکرد مدیریت جدید شهرداری تهران هستیم و مذاکراتی نیز با معاونت اداری و مالی شهرداری صورت گرفته است. از سوی دیگر سازمان تأمین اجتماعی به شهرداری تهران بدهی اندکی دارد که متأسفانه بعضی از واحدهای زیر مجموعه شهرداری برای شعبات تأمین اجتماعی و شهروندان مزاحمتی ایجاد میکنند و ما دوست نداریم که به دلیل داشتن مطالبات موجب اذیت شدن مردم شویم.