آتکا اولین شاسیبلند سئات اسپانیا بوده و البته اولین خودروی قدبلند زیربرند پرفورمنس کوپرا هم محسوب میشود.
شاسیبلند پرفورمنس آتکا کوپرا بر پایهی همان مدل سئات آتکا استاندارد ساخته شده و از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی گروه فولکسواگن با قدرت بیشتر سود میبرد.
این قلب آهنین قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری داشته و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به تمامی چرخها منتقل میکند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسمی آتکا کوپرا 5.2 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز 247 کیلومتر در ساعت میباشد.
به جرات میتوان گفت که کوپرا آتکای جدید از نظر پرفورمنس میتواند رقیبی برای هاچبک های اسپورت و جمعوجور باشد. خب حالا این خودرو در برابر چنین رقبایی چه عملکردی خواهد داشت؟
برای پاسخ به این سؤال، این شاسیبلند در برابر لئون کوپرا R قرار گرفته است. هاچبک دیفرانسیل جلوی سئات از همان پیشرانهی آتکای پرفورمنس استفاده کرده و دارای قدرت 300 اسبی و گیربکس دوکلاچه است. البته قدرت مدل مجهز به گیربکس دستی حدود 10 اسب بخار کمتر است. این خودرو هم در 5.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
خب مسابقه یک شاسیبلند اسپورت و یک هاچبک داغ در خط مستقیم چگونه خواهد بود؟ زبان این ویدئو به ایتالیایی بوده اما خب برای فهمیدن برنده نیازی به دانستن زبان ایتالیایی نیست!