یک سدان چهار درب در برابر دو کوپهی تیون شده. نتیجه چیست؟!
CarWow تقریباً هر هفته درگ های جذابی را برگزار میکند و این بار هم به یکی از مسابقات جذاب آن رسیدهایم. اگرچه مسابقات درگ اکثراً بین خودروهایی با قدرت مشابه یا همکلاس برگزار میشود ولی این یکی قدری متفاوت است.
بامو M5 کامپتیشن این بار با دو کوپهی تیون شده روبرو شده است. یکی از رقبا خودروی پورشه 911 توربو S با 10 سال سن است که توسط ES موتور تقویت شده و دیگری هم نیسان GT-R با تیون لیچ فیلد میباشد. خب مسابقهی عجیبی است!
ظاهراً این خودروها از نظر قیمت در یک محدوده یعنی حدود 100 هزار پوند (128960 دلار) قرار دارند. از آنجایی که در همهی مسابقات درگ نگاهی به مشخصات فنی خودروها میاندازیم پس این بار هم سری به اسبهای بخار میزنیم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.
نیسان GT-R تراک پک تیون شده توسط لیچ فیلد قدرت 640 اسب بخاری و گشتاور 830 نیوتون متری تولید میکند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود برده و وزن 1750 کیلوگرمی دارد.
از طرف دیگر پورشه 911 توربو S با وزن 1650 کیلویی سبکترین خودروی این مسابقه بوده و البته با قدرت 760 اسب بخاری و گشتاور 1001 نیوتون متری پرقدرتترین خودروی این مصاف نیز هست. عملکردی فوقالعاده برای خودرویی 10 ساله!
حالا به اصل مطلب میرسیم. بامو M5 کامپتیشن یک سدان با چهار درب است که عجیبترین خودروی این مسابقه بوده و البته با وزن حدود 1950 کیلوگرمی سنگینترین خودرو نیز لقب میگیرد. قدرت 625 اسب بخاری هم M5 کامپتیشن را به کمتوانترین این مسابقه تبدیل میکند.
اگرچه واضح است کدام خودرو برنده میشود اما هنوز هم فکر میکنیم بامو برندهی معنوی است. با همان قیمت دو خودروی دیگر شما صاحب خودرویی میشوید که میتواند دو نفر بیشتر را حمل کرده و اسباب و وسایل زیادی را در صندوق جای دهد و هنوز هم عملکردی مشابه اسپورت های اصیل جهانی داشته باشد.