2 میلیون و 500 هزار برگ پرداخت حق بیمه ماهانه صادر می شود
علی اکبر ربیع زاده روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی استقرار میز خدمت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دستورالعمل میز خدمت سال 96 به دستگاه ها ابلاغ شد...
وی با بیان اینکه الزامات و پیش نیازهای میز خدمت به استان ها ابلاغ شده است اظهار داشت: استان ها حرکت های مختلفی را شروع کردند اما کلیت کار به درستی پیش نمی رفت.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور استان ها سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان میز خدمت را به عنوان یک نماد در نظر نگرفته است تصریح کرد: بیش از 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که می طلبد برای کاهش هزینه های بیمه شدگان خدمات به صورت غیرحضوری اجرایی شود.
ربیع زاده با اشاره به اینکه در گذشته مردم بابت سرویس های مختلف از سازمان تامین اجتماعی بارها بایستی به شعب مراجعه می کردند یادآورشد: اقدامات متعددی طی سنوات گذشته برای تسهیل در انجام امور بیمه شدگان قبل از اجرای میز خدمت انجام شده است.
وی از وجود یک میلیون و 200 کارفرما که لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند خبر داد و گفت: با گرفتن لیست بیمه به صورت غیرحضوری، رفت و آمد یک میلیون و 100 کارفرما به این شعب حذف شده است.
ربیع زاده ادامه داد: سالانه بیش از 2 میلیون و 900 هزار اوراق مطالباتی به شکل الکترونیکی ابلاغ می شود که یکی دیگر از کارکردهای فعالیت تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری است.
وی با بیان اینکه از سال 93 فعالیت کارکنان در شعب از تک کاربری به چند کاربری تبدیل شده است گفت: در گذشته تنها در یک حوزه تخصصی ارائه خدمت شود اما با آموزش های انجام شده فاز یک ساختار نوین ارائه خدمات در کل شعب سراسر کشور عملیاتی شد.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور استان ها سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای اجرای میز خدمت در سطح کشور، استان ها به هشت منطقه تقسیم شدند گفت: این طرح در استان همدان به عنوان پایلوت اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه در عین ارائه خدمات حضوری بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می شود افزود: با ارزیابی میزهای خدمت سراسر کشور به دنبال رفع نقایص این حوزه هستیم.
ربیع زاده با بیان اینکه به میز خدمت باید نگاه نو داشته باشیم گفت: دیدگاه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمت به 42 میلیون نفر جمعیت در حوزه میز خدمت بسیار متفاوت است.
3029/9895