جیپ صحرا از آن دسته محصولات جیپ است که تا دهه ۸۰ شمسی نیز تولید آن ادامه داشت. به همین دلیل نیز قطعات یدکی آن در بازار به فراوانی موجود است. ازاینرو بسیاری از افراد برای سفرهای آفرود خود به سراغ خرید جیپ صحرا میروند. سیستم فنی جیپ صحرا الگویی بسیار ساده دارد و حتی با داشتن اطلاعات مختصری از قطعات فنی آن امکان تعمیر شخصی آن نیز وجود دارد و نیاز نیست برای تعمیر آن هزینه اضافی پرداخت شود.
چند سالی است که با فراگیر شدن ورزش آفرود در بین جوانان، از جیپ صحرا بهعنوان خودروی آفرود ارزانقیمت و درعینحال قدرتمند استفاده میشود. بسیاری از افرادی که به خودروهای آفرود قدیمی مانند جیپ صحرا علاقهمند هستند، پس از خرید این خودروها نهتنها ظاهر خودرو بلکه قطعات فنی آنها را نیز تغییر و ارتقاء میدهند. جیپ صحرا بهطورکلی ۳ مدل اتاق کروک کالسکهای، فلزی و فایبرگلاس دارد. از بین این ۳ مدل، نوع کروک و فایبرگلاس آن طرفدار بیشتری دارد. زیرا ازنظر ایجاد تغییرات انعطافپذیرتر هستند و میتوان آنها را به شکلهای دلخواه تغییر داد. علاوهبر این اتاق فلزی جیپ صحرا ممکن است در محیطهای مرطوب دچار پوسیدگی شود. اما نوع فایبرگلاس آن دوام بسیار بالایی دارد و درضمن قابل تعویض است.
در حال حاضر خریدوفروش جیپ صحرا بیشتر در دو نوع کروک و فایبر گلاس انجام میشود. اگر شما هم قصد خرید یکی از این مدلها را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت انواع جیپ صحرا را در بازههای قیمتی مشخص بررسی کنیم.
جیپ صحرا از ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان در دیوار
جیپ صحرا نسبت به مدلهای دیگر جیپ جدیدتر هستند و قدیمیترین آنها به دهه ۶۰ بازمیگردد. اگر بخواهیم از قیمت ۲۰ میلیون جستوجو را آغاز کنیم، در میان آگهیهای خریدوفروش جیپ صحرا در دیوار قدیمیترین جیپ موجود مربوطبه سال ۶۷ است. این خودرو با مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است. گزینههای دیگر در این بازه قیمتی بیشتر مدلهای دهه ۷۰ به بعد هستند. بهعنوانمثال قیمت جیپ صحرا سال ۷۶ با اتاق فایبر گلاس ۲۱ میلیون تومان است.
قیمت جیپ صحرا گالانت سال ۷۵ که امکانات اتاق آن از مدلهای دیگر بالاتر است با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۲۶ میلیون تومان است. خرید جیپ مدل ۷۶ نیز با قطعات فنی سالم با مبلغ ۳۰ میلیون تومان امکانپذیر است. تا مرز ۳۵ میلیون تومان گزینههای بهتری نیز یافت میشود. بهعنوانمثال قیمت جیپ صحرا مدل ۷۸ با موتور پاجیرو و کولر دار حدود ۳۴ میلیون است. البته لازم به ذکر است که قیمت مدلهای تیونینگشده دهه ۶۰ و ۷۰ باتوجهبه امکاناتی که روی آنها قرار گرفته است حتی تا ۴۰ میلیون تومان نیز قابلتغییر هستند.
جیپ صحرا از ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان در دیوار
در این بازه قیمتی مدلهای جدیدتر جیپ صحرا با امکانات بیشتری برای خرید موجود هستند. خرید جیپ صحرا گالانت مدل ۷۰ به بالا در این بازه قیمتی ممکن است. بهعنوانمثال قیمت جیپ صحرا سال ۷۹ با قطعات فنی سالم و بدون تصادف ۳۵ میلیون تومان است. همچنین خرید بنز صحرا مدل ۷۶ با امکانات آفرودی کامل باقیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان ممکن است. یکی دیگر از آگهیهایی که خاصتر به نظر میرسد مربوطبه فروش جیپ کالسکهای است. این خودرو متعلق به سال ۷۸ است و با تودوزیهای نو و قطعات فنی سالم ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.
اگر به جیپهای تیونینگشده علاقه داشته باشید، در این بازه قیمتی بهراحتی میتوانید جیپ صحرا با آپشنهای اضافی و امکانات آفرودی را خریداری کنید.
سخن پایانی
بهطورکلی در بازه قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان جیپ صحرا متعلق به دهه ۶۰ بیشتر برای خرید موجود هستند. اما در بازههای ۳۰ تا ۴۰ و ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان گزینههای جدیدتری نیز پیدا میشود. خرید جیپ صحرا برای سفرهای آفرودی فکر بسیار خوبی است زیرا هم هزینه نگهداری پایینی دارد و هم قطعات آن بسیار ارزانقیمت و قابلدسترس است. این خودروهای کلاسیک قدرتمند با تیونینگهای خاصتر در قسمت فنی عملکرد بهتری نیز پیدا میکنند.