در بطن شورولت کوروت ZR1 2019 پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 755 اسب بخار و گشتاور 968 نیوتون متر جا خوش کرده است. قطعاً با وجود چنین نیروگاه توانمندی، کوروت همانند محصولات پرفورمنس آمریکایی شتاب میگیرد.
کانال یوتیوب درگ تایمز اخیراً فورد GT را در برابر کوروت ZR1 قرار داده و اگرچه کوروت فاصلهی قدرت مناسبی با فورد دارد اما برخلاف انتظاراتی که داریم نتوانسته از عهدهی GT برآید.
سیستم لانچ کنترل فورد GT در اولین مسابقه عملکرد بینقصی داشته و استارت خوبی را رقم میزند. در مقام مقایسه باید گفت کوروت ZR1 هرزگردی زیادی داشته و از حریف هموطن عقب میافتد.
اما مسابقه دوم بسیار جالبتر است. این بار هر دو خودرو در درگ رولینگ شرکت میکنند و اینجاست که کوروت مزیت واضح خود را نشان میدهد.
اگرچه کوروت از پیشرانهی 8 سیلندر بزرگی برخوردار بوده اما فورد GT دارای پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو در وسط ساختار خود است. این پیشرانه خروجی 647 اسبی و گشتاور 745 نیوتون متری داشته و از یک گیربکس دوکلاچه سریع سود میبرد.
این ویدئو نشان میدهد که قدرت پیشرانه تنها فاکتور تعیین کننده در مسابقه درگ نیست و وزن و کشش نیز نقش مهمی در برتری یک خودرو بازی میکنند.