مرسدس-ای ام جی تأیید کرده تمامی محصولاتش در آینده با قوای محرکهی پلاگین هیبریدی عرضه خواهند شد.
خودروهایی همچون CLS 53، E53 و GLE 53 جدید قبلاً از پیشرانهی 6 سیلندر بنزینی و استارتر و ژنراتور 48 ولتی برخوردار شدهاند. این واحد الکتریکی قدرت 22 اسب بخاری و گشتاور 249 نیوتون متری دارد.
اگرچه این خودروها کممصرفتر از نسخههای درونسوز خود هستند اما یکی از مدیران مرسدس اذعان داشته این سیستمها بخشی از استراتژی بلندمدت شرکت نیستند.
فرانک اورمیر دراینباره اظهار داشته است:
تمامی محصولات ای ام جی در آینده با گزینهی پلاگین هیبریدی ارائه خواهند شد. سیستم هیبریدی ملایم استراتژی ما نیست زیرا میزان کاهش آلایندگی به دست آمده با آنها خیلی کم است.
اتوکار میگوید پلاگین هیبریدیهای آتی مرسدس-ای ام جی به سومین نسل سیستم پلاگین هیبریدی این شرکت که قبلاً در C، E و S کلاس ارائه شده مجهز خواهند شد. این سیستم از یک واحد الکتریکی قدرتمند با خروجی 121 اسبی و گشتاور 440 نیوتون متری تشکیل شده و برد الکتریکی 50 کیلومتری دارد.
مرسدس-ای ام جی این سیستم را EQ Power+ نامیده اما احتمالاً در آینده شاهد قدرت بیشتر و برد الکتریکی کمتر آن خواهیم بود.
مدیر مرسدس در ادامه میگوید:
خود باتری و واحد الکتریکی تغییری نخواهد کرد و شما میتوانید افزایش پرفورمنس قابلتوجهی داشته باشید که باعث کاهش برد خودرو خواهد شد اما تجربهی بهتری به ارمغان خواهد آورد. همان باتری، همان قوای محرکه، کاربردی متفاوت. شاید این مجموعه در یک شاسیبلند برد 100 کیلومتری داشته باشد و شاید در ای ام جی محدوده حرکتی 60 یا 70 کیلومتری ارائه کند.
اگر مرسدس-ای ام جی از این واحد الکتریکی در مدلهای کنونی استفاده کند شاهد خودروهای فوقالعاده سریعی خواهیم بود. فقط تصور کنید که A45 هیبریدی با پیشرانهی 4 سیلندر 400 اسبی و واحد الکتریکی 121 اسبی چه آتشی به پا میکند!