اولینبار در سال ۲۰۱۰ بود که دوکاتی موتورسیکلت دیاول را معرفی کرد. طراحی تهاجمی این موتور با هر آنچه که تا آن زمان معرفی شده بود، تفاوت داشت. طراحی اولین موتورسیکلت کروزر دوکاتی اکنون ۹ ساله شده ولی با این وجود، دیاول اخیرا موفق به کسب جایزه بهترین طراحی Red Dot شده است.
این جایزه برای اولینبار در سال ۱۹۵۵ شکل گرفت و در مراسم امسال، ۲۱ داور تعداد ۵۵۰۰ موتور را در ۳۱ بخش مختلف ارزیابی کردهاند. معیارهای ارزیابی داوران کمی نامعلوم بوده است؛ اما ارزش در کلاس، کارایی و احساس بهکار رفته در طراحی از معیارهای مهم داوران بوده است.
مقالههای مرتبط:
پتنت ایمنی سوزوکی به بیشتر دیدهشدن موتورسیکلت در جاده کمک میکند برجستهترین فناوریهای دنیای موتورسیکلتدوکاتی پیشتر هم سابقه خوبی در کسب جایزه Red Dot داشته است. در سال ۲۰۱۳، موتورسیکلت 1199 Panigale و در سال ۲۰۱۶، موتورسیکلت XDiavel S از دوکاتی موفق به کسب این جایزه شده بود. با وجود اینکه نسخه استاندارد دوکاتی دیاول بهعنوان یک کروزر عضلانی محسوب میشد، اما مدل ۲۰۱۹ این موتورسیکلت با بهرهمندی از جایگاه روبهبالا صندلی و موتور Testastretta DVT با حجم ۱۲۶۲ سیسی و سیستم DVT، ذات آرامتری دارد.
این موتورسیکلت ۱۵۷ اسببخار قدرت در نمونههای بازار آمریکا و ۱۵۹ اسببخار در مدلهای جهانی قدرت دارد. سیستم زمانبندی متغیر DVT دوکاتی عملکردی مشابه سیستم VVT در خودرو را دارد و با تغییر زمانبندی احتراق در دورهای مختلف، بیشترین بهرهوری در قدرت و مصرف سوخت را ارائه میدهد. طبیعتا دوکاتی هم از دریافت این جایزه خرسند است. بهگفته مسئولان این شرکت، موتورسیکلتهای دوکاتی نماد طراحی، نوآوری قدرت هستند.