تا همین چند سال پیش صحبت دربارهی تولید شاسی بلندها و خودروهای اسپورت الکتریکی شده برای برندهای اسپورت ساز درجهیک، همانند یک تابو بود؛ اما پورشه با معرفی اولین نسل کاین حرکتی نو ایجاد کرد و از نظر مالی به شرایط بسیار خوبی رسید. هماکنون مدلهای کاین و ماکان پرفروشترین محصولات این خودروساز هستند.
حالا این خودروساز وارد بازی کاملاً جدیدی شده و میخواهد اولین خودروی الکتریکی خود یعنی تایکان را در فصل پاییز روانه بازار کند. پس از آن نیز مدل کاربردیتر تایکان اسپورت توریسمو عرضه خواهد شد.
البته پورشه زمانی را نیز صرف مدلهای پلاگین هیبریدی خود میکند. نسل جدید پورشه 911 در آینده بهصورت پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. این را اولیور بلوم مدیرعامل پورشه تأیید کرده است.
اخیراً نیز بن وینبرگر یکی از مدیران تولید و تکنولوژی پورشه اظهار داشته است:
نسل جدید پورشه 911 میتواند بهصورت هیبریدی عرضه گردد اما در زمان عرضه به این صورت در دسترس نخواهد بود. احتمالاً در آینده شاهد تولید چنین نسخهای خواهیم بود.
باور بر این است نسل جدید پورشه 911 هیبریدی با پیشرانهی 6 سیلندر تخت و واحدی الکتریکی عرضه شود و قدرتی در حد 700 اسب بخار داشته باشد. این خودرو برد محدودی در حالت الکتریکی خواهد داشت و از دکمهای ویژه برای قدرت بیشتر واحد الکتریکی سود خواهد برد.
اگرچه تولید 911 پلاگین هیبریدی قطعی به نظر میرسد اما فعلاً دربارهی تولید کاین الکتریکی تصمیمی گرفته نشده است. این شرکت در حال سبک سنگین کردن تولید شاسیبلند فول سایز با قوای محرکهی بدون آلایندگی است.
ما برای دیگر محصولات همچون کاین قدمبهقدم حرکت خواهیم کرد. این امر به خاطر هماهنگی با قوانین دیاکسید کربن است چراکه تولید کاین الکتریکی شده به پورشه کمک خواهد کرد تا آلایندگی کربن دیاکسید مجموع کمتری داشته باشد.
فعلاً به گونه ای در منطقه خاکستری قرار داریم بنابراین بیایید بهطرف روشنایی حرکت کنیم یعنی تولید ماکان الکتریکی. قبلاً تأیید شده چنین مدلی در دهه میلادی آینده تولید خواهد شد و از معماری PPE توسعه یافته با همکاری آئودی سود خواهد برد.
با عرضهی اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه 6 ماه فاصله داریم. تایکان در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و رقیبی برای تسلا مدل S خواهد بود. مدل پرچمدار توربوی این خودرو قدرتی فراتر از 600 اسب بخار و بردی در حد 500 کیلومتر خواهد داشت.
اما محصول بعدی این برند تایکان کراس توریسمو خواهد بود که از همان قوای محرکه تایکان سود خواهد بود اما ارتفاعی بیشتر از سطح زمین خواهد داشت و فرم بدنهی آن بیانگر خودرویی شوتینگ بریک یا استیشن میباشد.
نهایتاً باید به جانشین هایپرکار استثنایی 918 اسپایدر اشاره کنیم که پس از سال 2025 پدیدار خواهد شد. برخلاف مدل قبلی که تولیدش در سال 2015 خاتمه یافت، این خودروی جدید میتواند تمام الکتریکی باشد.