همانگونه که گفته شده بود نسخه مخصوص پیست مک لارن سنا GTR اولین بار در هفتاد و هفتمین دورهمی اعضای گوودوود معرفی شد. پشت فرمان این خودرو برادرزادهی آیرتون سنا یعنی برونو سنا نشسته بود.
مک لارن خاطرنشان ساخته سنا GTR جدید مخوفترین ساختهی این برند جدای از محصولات فرمول 1 آن بوده و جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با نسخهی استاندارد دارد. همانگونه که میدانید مدل استاندارد سنا از نظر طراحی نظرات جنجالی زیادی را در پی داشته است.
برونو سنا فکر میکند آیرتون سنای فقید هم این خودرو را از نظر خلوص و پرفورمنس دوست خواهد داشت. این رانندهی مسابقهای پشت فرمان سنا GTR و دوشادوش خودروهایی همچون P1 GTR و سنای استاندارد و پروتوتایپ F1 XP5 حرکت میکرد.
مک لارن در این هایپرکار برجسته از پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 814 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری استفاده کرده است. قدرت سنا GTR در مقایسه با نسخه استاندارد 25 واحد افزایش یافته است. وزن خشک خودرو هم به 1188 کیلوگرم کاهش یافته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با 684 اسب بخار به ازای هر تن است.
کیت آئرودینامیک جدید این خودرو داون فورس یک تنی تولید میکند که مشابه مدل استاندارد است اما خب این میزان داون فورس در سرعت پایینتری به دست میآید. سیستم تعلیق سنا GTR هم مستقیماً از خودروی مسابقهای GT3 گرفته شده است.
تنها 75 مشتری خوششانس خواهند توانست به مک لارن سنا GTR دست یابند و البته برای این کار باید 1.65 میلیون دلار را از حساب بانکی خود خارج نمایند. تمام کاری که میتوانیم انجام دهیم منتظر ماندن برای عبور باصلابت این خودرو از پیچهای تند مشهورترین پیستهای جهان است تا بتوانیم از تواناییهای آن لذت ببریم.